Contractul pentru lotul 3 al autostrazii Sebes - Turda ar putea fi reziliat desi este gata in procent de 99%. Constructorul contesta problemele invocate de CNAIR

Contractul pentru lotul 3 al autostrazii Sebes - Turda ar putea fi reziliat desi este gata in procent de 99%. Constructorul contesta problemele invocate de CNAIR

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis dupa inspectia din ianuarie de pe lotul 3 al Autostrazii Sebes - Turda sa ii acorde un termen de 90 de zile constructorului italian Tirrena Scavi pentru a rezolva problemele constatate, in special cele de planeitate si rugozitate. Pe langa testele celor de la Cluj si Bucuresti, pe acest lot de autostrada a mai fost efectuat un audit de siguranta rutiera de catre un expert independent, desemnat de Autoritatea Rutiera Romana.

acum 57 luni (2 Mar 2018)

Constructorul spune ca lucrarea este bine facuta, si are drept dovada rezultatul unei expertize facute de autoritatile competente din Cluj, contestate insa de aceeasi autoritate de la Bucuresti. Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis dupa inspectia din ianuarie de pe lotul 3 al Autostrazii Sebes - Turda sa ii acorde un termen de 90 de zile constructorului italian Tirrena Scavi pentru a rezolva problemele constatate, in special cele de planeitate si rugozitate. Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR, a comparat atunci circulatia pe acest lot de autostrada cu cea pe o pata de ulei sau cu mersul in baie, pe gresia uda. Dupa aceasta perioada va avea loc o noua inspectie, iar daca pana atunci constructorul nu corecteaza problemele de rugozitate, planeitatate si solutia de asfalt pe poduri, vor fi aplicate penalitati", spunea Serbanescu in ianuarie. Dar de la inceputul anului si pana in prezent, pe santierul lotului 3 al autostrazii Sebes - Turda nu a mai fost derulata nicio lucrare, dupa cum reiese si din raportarile catre CNAIR, unde gradul de executie s-a mentinut la 99% in toata aceasta perioada. Oficialii companiei insista pe corectarea problemelor inainte de receptia la terminarea lucrarilor si nu ulterior, in perioada de garantie. Pe de alta parte, un reprezentant al constructorului declara in ianuarie ca sefii de la Drumuri dau dovada de rea-vointa cand nu vor sa faca receptia, pentru ca noua sosea este gata inca de anul trecut. In apararea sa, reprezentantul firmei constructoare mai spunea in ianuarie ca Tirrena Scavi efectuat la randul sau teste de planeitate si rugozitate cu un laborator de la Cluj, din care nu au rezultat probleme asa cum anunta CNAIR. Conform informatiilor Economica.net, cei din Cluj au folosit o metoda veche, de "sfarsitul secolului XIX", numita "lata si pata de nisip", in timp ce specialistii din Bucuresti au utilizat tehnologie noua, un utilaj cu laser si Gripper. Pe de alta parte, un membru... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro