Comunicat cu privire la adevarul despre vanzarea fierului vechi provenit din cele 2.450 de vagoane casate de CFR Marfa

Comunicat cu privire la adevarul despre vanzarea fierului vechi provenit din cele 2.450 de vagoane casate de CFR Marfa

Desi in nota de fundamentare la HG 659/14.09.2016, Ministerul Finantelor Publice precizeaza ca suma de 22.792 mii lei (reprezentand venitul bugetat de catre CFR Marfa din vanzarea fierului vechi provenit din casarea celor 2.450 vagoane) este supraevaluata, prin contractul incheiat cu Remat S.A Calarasi, CFR Marfa a obtinut un pret de vanzare care aduce un venit mai mare decat cel de 22.792 mii lei. - pretul unitar care ar fi trebuit obtinut de CFR Marfa pentru acest fier vechi este de 205 euro/to, apreciind ca CFR Marfa ar fi trebuit sa obtina, in fapt, venituri totale de 10.578.748,52 euro, fata de suma de 4.265.000 euro (considerata ca fiind venitul total din contractul cercetat), ajungandu-se astfel la un prejudiciu de 6.313.748 euro.

acum 40 luni (2 Oct 2017)

Despre subevaluare In scopul vanzarii fierului vechi provenit din aceste 2.450 vagoane, Bursa Romana de Marfuri a organizat, in perioada 2014-2016, doua proceduri: procedura BRM 233, cu 43 sedinte de licitatie, respectiv procedura BRM 162, cu 2 sedinte de licitatie. Din totalul de 45 sedinte de licitatie, desi foarte multe societati au cumparat caietul de sarcini, numai Remat S.A. Este de domeniul evidentei faptul ca daca pretul de pornire al licitatiei ar fi fost unul mai mic decat pretul de piata, atunci ar fi existat un interes semnificativ, manifestat prin prezenta la licitatie a mai multor societati eligibile. Trebuie mentionat ca toate conditiile din caietul de sarcini, care s-au transformat in conditii contractuale dupa adjudecarea licitatiei, au fost stabilite exclusiv de catre CFR Marfa si Bursa Romana de Marfuri, Remat S.A. Desi in nota de fundamentare la HG 659/14.09.2016, Ministerul Finantelor Publice precizeaza ca suma de 22.792 mii lei (reprezentand venitul bugetat de catre CFR Marfa din vanzarea fierului vechi provenit din casarea celor 2.450 vagoane) este supraevaluata, prin contractul incheiat cu Remat S.A Calarasi, CFR Marfa a obtinut un pret de vanzare care aduce un venit mai mare decat cel de 22.792 mii lei. Despre prejudiciu Pentru cuantificarea asa-zisului prejudiciu, doi specialisti de la Antifrauda Fiscala, detasati la DIICOT, au stabilit, intr-o nota de constatare, ca: - din cele 2.450 vagoane casate, rezulta o cantitate de 51.586,62 to de fier vechi greu si special; - pretul unitar care ar fi trebuit obtinut de CFR Marfa pentru acest fier vechi este de 205 euro/to, apreciind ca CFR Marfa ar fi trebuit sa obtina, in fapt, venituri totale de 10.578.748,52 euro, fata de suma de 4.265.000 euro (considerata ca fiind venitul total din contractul cercetat), ajungandu-se astfel la un prejudiciu de 6.313.748 euro. De mentionat ca pretul de 205 euro/to a fost insa stabilit de specialisti folosind metode de aproximare nepracticate in domeniu, desi ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro