Comisia Europeana da Romania in judecata din cauza rablelor

Citeşte şi: Cum poate evita Romania o condamnare CJUE pentru vehiculele scoase din uz Mai precis, legislaţia vizează să reducă volumul de deşeuri produse de către vehicule atunci cand sunt aruncate, să limiteze recurgerea la anumite substanţe periculoase (şi anume plumb, mercur, cadmiu şi crom hexavalent) in construcţia vehiculelor şi să crească, in paralel, cantitatea de materiale reciclate utilizate in acest scop.

acum 65 luni (29 May 2015)

Comisia Europeană trimite Romania in faţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene pentru că nu a transpus in dreptul naţional legislaţia revizuită a Uniunii cu privire la vehicule scoase din uz, a anunţat CE intr-un comunicat citat de Mediafax.

Directiva referitoare la vehiculele scoase din uz "vizează să facă demontarea şi reciclarea vehiculelor mai respectuoasă faţă de mediu", interzicand utilizarea anumitor substanţe periculoase in vehicule puse pe piaţă după 1 iulie 2003.

Citeşte şi: Comisia Europeană, interesată de sprijinirea clusterelor romanești

Statele membre UE trebuiau să adopte dispoziţiile legislative necesare pentru a se confroma acestei directive pană cel mai tarziu la 22 august 2013, precizează Comisia.

"In pofida eforturilor Romaniei, la peste un an şi jumătate de la termenul-limită, directiva este tot netranspusă in legislaţia naţională", constată Comisia, care anunţă că "a decis, astfel, să traducă Romania in faţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene".

Citeşte şi: Cum poate evita Romania o condamnare CJUE pentru vehiculele scoase din uz

Mai precis, legislaţia vizează să reducă volumul de deşeuri produse de către vehicule atunci cand sunt aruncate, să limiteze recurgerea la anumite substanţe periculoase (şi anume plumb, mercur, cadmiu şi crom hexavalent) in construcţia vehiculelor şi să crească, in paralel, cantitatea de materiale reciclate utilizate in acest scop.

Ea stabileşte totodată obiective ambiţioase in ceea ce priveşte valorizarea şi reciclarea, al căror nivel este crescut pană la 95% din masa medie pe vehicul pe an, pentru toate vehiculele scoase din uz, pană cel mai tarziu la 1 ianuarie 2015. ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro