Comisia Europeana cere clasei politice din Romania acord asupra Master Planului General de Transporturi

Ministerul Transporturilor va trimite Comisiei Europene pana in data de 9 aprilie forma finala a Master Planului General de Transporturi (MPGT) care va include si modificari aduse documentului de catre Comisie zilele trecute. In sectorul feroviar, CE subliniaza ca, pentru lucrarile de reabilitare, modernizare si extindere a liniilor de cale ferata, este necesara respectarea cerintelor de viteza si declivitate prevazute de regulamentele CE (viteze de 160 km/ora si declivitate de 12,5%).

acum 90 luni (26 Mar 2015)

Ministerul Transporturilor va trimite Comisiei Europene pana in data de 9 aprilie forma finala a Master Planului General de Transporturi (MPGT) care va include si modificari aduse documentului de catre Comisie zilele trecute.

Cele mai importante recomandari ale Comisiei Europene vizeaza obtinerea unui acordul la nivel politic asupra acestui document, prioritizarea proiectelor in functie de performanta economica si apartenenta la reteaua trans-europeana de transport (TEN-T) si incheierea unor contracte de performanta cu beneficiarii (CNADNR si CFR), precum si cu operatorii din transportul naval. Imprumutul public in valoare de 7,3 miliarde de euro anuntat de catre Guvern si din care urmeaza sa fie finantate o parte a proiectelor de infrastructura nu trebuie sa influenteze negativ angajamentele Romaniei referitoare la deficitul bugetar, spune CE.

In sectorul feroviar, CE subliniaza ca, pentru lucrarile de reabilitare, modernizare si extindere a liniilor de cale ferata, este necesara respectarea cerintelor de viteza si declivitate prevazute de regulamentele CE (viteze de 160 km/ora si declivitate de 12,5%). MT precizeaza ca aceste contracte vor stabili in principal obligatiile beneficiarilor de a implementa proiectele de infrastructura din MPGT, precum si criteriile de performanta necesare pentru administrarea infrastructurii rezultata prin implementarea proiectelor.

Ce propune MPGT

In MPGT este prevazuta construirea a 1.300 de noi km de autostrada, pe hartie, pana in 2030, dublu fata de nivelul stabilit in formula initiala.

Totodata, in document sunt incluse o noua centura ocolitoare cu profil de autostrada pentru Bucuresti si mai multe sectoare de drumuri expres care initial faceau parte din reteaua Trans Regio.

Pe sectorul feroviar, noua varianta a documentului prevede investitii de reabilitare a coridoarelor feroviare (3.219 km), a unor cai ferate cu potential economic (1.131 km), electrificarea tuturor sectoare... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro