Comisia de inventariere a arhivei SIPA si-a inceput activitatea. Ministrul Tudorel Toader: Numele celor din Comisie nu este de interes de public, ci activitatea lor

Potrivit HG, comisia va avea ca principale atributii inventarierea arhivei fostei Directii Generale de Protectie si Anticoruptie (DGPA), aceasta urmand, totodata, sa propuna clasificarea, declasificarea, trecerea la un alt nivel de clasificare sau de secretizare a documentelor inventariate, respectiv distrugerea acestora, conform dispozitiilor legale.

acum 41 luni (12 Jul 2017)

UPDATE 12.15: "A fost convocat cate un supleant de la fiecare din cele trei autoritati.

Comisia de inventariere a arhivei SIPA isi reia, miercuri, activitatea, potrivit Agerpres. Ministrul Justitiei, Tudorel Toader, a anuntat, pe pagina sa de Facebook, ca principala atributie a Comisiei va fi invetarierea arhivei fostei Directii Generale de Protectie si Anticoruptie.

Potrivit HG, comisia va avea ca principale atributii inventarierea arhivei fostei Directii Generale de Protectie si Anticoruptie (DGPA), aceasta urmand, totodata, sa propuna clasificarea, declasificarea, trecerea la un alt nivel de clasificare sau de secretizare a documentelor inventariate, respectiv distrugerea acestora, conform dispozitiilor legale. — miercuri), la orele 10,00, am convocat Comisia de inventariere a arhivei SIPA. La orele 10,30, comisia va incepe activitatea de inventariere a arhivei'', a anuntat marti ministrul Justitiei, Tudorel Toader, pe Facebook.

De asemenea, comisia va preda, dupa declasificare, catre Administratia Nationala a Penitenciarelor, dosarele de personal ale fostilor angajati ai DGPA identificate in arhiva si catre Arhivele Nationale documentele cu valoarea istorica identificate in arhiva.

Comisia va fi alcatuita din cinci membri numiti prin ordin al ministrului Justitiei, doi dintre acestia fiind din cadrul Ministerului Justitiei, unul de la ANP si alti doi vor fi propusi de Secretariatul General al Guvernului.

Conform hotararii, comisia va putea furniza informatii din documentele cuprinse in arhiva daca exista proceduri judiciare in derulare, la cererea motivata a organelor judiciare.

Totodata, dupa implinirea unui termen de cinci luni de la inceperea activitatii comisiei, persoanele care doresc sa consulte documentele referitoare la viata lor privata vor avea acces la ele in baza unei cereri scrise.

"Inscrisurile care constituie secrete de serviciu pot fi desecretizate, in conditiile legii, si p... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro