Codul Fiscal a fost adoptat de Parlament. Cine castiga si cine pierde

Codul Fiscal a fost adoptat de Parlament. Cine castiga si cine pierde

Evident ca niciun moment politic din Romania nu este lipsit de doza sa de teorie a conspiratie, iar in acest moment rolul de conspirator a fost jucat de comunicatorii coalitiei de guvernare care tot incercau sa spuna ca "cineva" nu doreste ca Romania sa aiba relaxare fiscala. Presedintele nu mai poate continua mult sa ignore citirea politica a situatiei, pe de o parte pentru ca va aliena PNL, iar pe de alta parte pentru ca va pierde popularitate si tractiune politica, ceea ce va alimenta o poveste politica de sine statatoare: cum a ajuns Klaus Iohannis sa nu mai fie popular (deja iteratii timide ale acestei povesti sunt prezente in spatiul public). - Tragand linie, ce poate retine un cititor superficial al epopeii Codului Fiscal este urmatoarea situatie: Un Premier de stanga aflat la Guvernare adopta cele mai multe masuri de relaxare fiscala din ultimii 25 de ani, un Presedinte de dreapta nu are incredere in Guvern si convinge un partid de dreapta, aflat in Opozitie, sa se opuna masurilor de relaxare fiscala, sub semnul sustenabilitatii, astfel incat, pana la urma Codul Fiscal, care este adoptat este aproape total emasculat fata de varianta sa initiala.

acum 52 luni (3 Sep 2015)

>

Codul Fiscal a fost adoptat si va fi trimis spre promulgare, deci presedintele Iohannis nu mai are alta cale de actiune decat sa promulge legea sau sa o atace la Curtea Constitutionala. Pe de o parte, Dragnea si-a aratat forta si controlul asupra PSD, pe de alta parte a trimis si un avertisment lui Victor Ponta: politicile Guvernului se decid la partid, alaturi de durata guvernarii. Cu atat mai mult merita mentionat faptul ca implicarea lui Liviu Dragnea in confectionarea acordului politic final asupra Codului Fiscal a tras presul de sub picioarele Guvernului, care acum este lasat fara substanta in ceea ce priveste politica de relaxare fiscala (jocul nu este totusi incheiat, caci Guvernul Ponta cauta sa reactioneze prin OUG-uri care sa devanseze intrarea in vigoare a unor masuri - asa cum este cazul reducerii impozitului pe dividende). Este de asteptat ca si efortul de comunicare sa fie scalat in consecinta, adica o sa vedem si o sa auzim mult mai putin despre Codul Fiscal pe viitor. Dincolo de posibilitatea devansarii aplicarii unor masuri, legislatia fiscala va reveni in actualitate la dezbaterile despre bugetul pentru 2015 si la momentul intrarii in vigoare a Codului Fiscal, la 1 ianuarie 2016.

PNL - al doilea castigator politic, nu pentru ca si-a impus punctul de vedere tehnic (pana la urma, ca sa dam doar un exemplu, noua cota de TVA va fi de 20%, asa cum a propus initiat Guvernul), ci pentru ca a obtinut consultarile cerute, iesind din offside-ul declansat de reexaminare. De fapt, din momentul in care liderii politici s-au asezat la masa, de doua ori (in opinia noastra si primele consultari tot politice au fost, din moment ce la discutii au participat lideri politici din partide), PNL a castigat meciul comunicational, pentru ca orizontul de atentie al publicului este redus si este centrat pe actiuni.

UNPR - este unul dintre castigatorii politici care a reusit sa se urce pe acest val si sa demonstreze ca este un actor relevant... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro