CNADNR promite ca vom ajunge mai repede pe litoral. Vezi de cand

Drumul spre stațiunile de la malul mării va dura mai puțin vara viitoare, atat pe șosea cat și pe calea ferată, după ce compania de autostrăzi și cea de căi ferate vor finaliza mai multe lucrări de reparații care vor spori viteza de circulație și vor fluidiza traficul. In urmă cu doi ani, licitația organizată de CFR SA pentru consolidarea celor două poduri, peste brațul Borcea, repectiv peste Dunăre, a fost caștigată de asocierea de firme romanești Arcada Company - Metabet - Compania Construcţii Feroviare, cu o ofertă financiară de 122,6 milioane de lei, lucrările urmand să dureze 23 de luni.

acum 90 luni (1 Sep 2016)

Drumul spre stațiunile de la malul mării va dura mai puțin vara viitoare, atat pe șosea cat și pe calea ferată, după ce compania de autostrăzi și cea de căi ferate vor finaliza mai multe lucrări de reparații care vor spori viteza de circulație și vor fluidiza traficul.

După aproape șapte ani, lucrările de reparație a podului de la Agigea, care traversează canalul Dunăre-Marea Neagră și face legătura intre Constanța și stațiunile din sudul litoralului, vor lua sfarșit, iar restricțiile de circulație vor fi ridicate.

In prezent, se circulă doar pe cele două benzi centrale ale podului, iar viteza este limitată la 50 km/oră, așa că și in acest sezon, care mai are puțin și ajunge la final, aici s-au format cozi de mașini pe kilometri intregi. "Podul de la Agigea se va inchide pe 12 septembrie, pentru că acum incă este vreme bună și există interes din partea turiștilor. In trei luni de zile se vor executa lucrările necesare, astfel incat la sfarșitul anului să se poată circula pe toate cele patru benzi", a declarat pentru "Romania liberă" directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din Romania (CNADNR), Cătălin Homor. Această soluție de deblocare a lucrărilor a fost convenită după luni de negocieri cu constructorul german.

Lucrările de consolidare a podului de la Agigea au inceput in 2011, atunci cand la conducerea Ministerului Transporturilor era Anca Boagiu. Incepute in urmă cu doi ani de zile, lucrările de consolidare a podurilor dunărene de la Fetești și Cernavodă se vor finaliza.

Urmare a lucrărilor de modernizare, viteza trenurilor, care acum este limitată pe poduri la 30 km/oră, va crește la 100 km/oră. In prezent, această distanță este străbătută de trenurile Interregio in două ore (garniturile care nu opresc pe traseu), respectiv două ore și 20 de minute (cele cu opriri intermediare).

In urmă cu doi ani, ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro