CNADNR a avizat solutia tehnica pentru "autostrada surpata". Cum explica inginerii ce lucrari vor face

CNADNR a avizat solutia tehnica pentru

Iar pentru sitemul rutier se mentine aceeasi solutie tehnica folosita si in proiectul initial, respectiv, un sistem rutier semirigid, cu urmatoarea configuratie: o 5 cm - beton asfaltic de uzura MASF 16 o 6 cm - beton asfaltic deschis BAD25m o 12 cm - anrobat bituminos tip AB2 o 20 cm - balast stabilizat cu ciment o 30 cm - strat de balast o 20 cm - strat de forma din materiale coezive tratat cu ciment sau compusi pe baza de ciment.

acum 74 luni (10 Aug 2016)

Lucrarile la acest tronson, efectuate de CNADNR in regie proprie, au demarat in luna aprilie a acestui an.

Solutia tehnica presupune saparea de "transei" (transee), care au rol sa dreneze apa acumulata in fundatia autostrazii, cu distanta variabila intre ele.

"Solutia tehnica avizata presupune executia a sase transei drenante, la o adancime de sapte metri, transversal amprizei autrostrazii, distanta dintre acestea fiind variabila, distantele mai mici sunt in zona cu inaltimea de rambleu mai mare, aceasta distanta crescand pe masura reducerii inaltimii rambleului", se arata in comunicat.

Potrivit CNADNR, "lungimea acestor transei este de 65 m pentru 4 drenuri si de 285 m pentru doua dintre acestea. La capul aval al transeilor transversale cu lungimea de 65 m se monteaza camine de vizitare. Intre aceste camine se realizeaza drenurile de evacuare, care unesc toate aceste camine de vizitare. Acestea se unesc intr-un singur cap de evacuare, unde se realizeaza un bazin decantor cu preaplin, continuat cu un sant pereat pana la emisar.

In fine, "pentru asigurarea nedeformabilitatii (bombarii taluzurilor) se vor realiza la fiecare 2,00 m de inaltime legaturi din geogrile de acelasi tip cu cele utilizate la perna din piatra sparta, respectiv geogrile rigide, cu rezistenta efectiva la alungirea de 5%, de 100 kN/m.

Iar pentru sitemul rutier se mentine aceeasi solutie tehnica folosita si in proiectul initial, respectiv, un sistem rutier semirigid, cu urmatoarea configuratie:

o 5 cm - beton asfaltic de uzura MASF 16

o 6 cm - beton asfaltic deschis BAD25m

o 12 cm - anrobat bituminos tip AB2

o 20 cm - balast stabilizat cu ciment

o 30 cm - strat de balast

o 20 cm - strat de forma din materiale coezive tratat cu ciment sau compusi pe baza de ciment. Expert: "Aceeasi solutie a aplicat-o si Impregilo"

Solutia t... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro