CNA ii cere presedintelui Iohannis sa nu promulge legea care interzice publicitatea la medicamente la radio-TV

CNA ii cere presedintelui Iohannis sa nu promulge legea care interzice publicitatea la medicamente la radio-TV

Propunerea legislativa a fost adoptata in plen cu 100 de voturi "pentru" si sapte voturi "impotriva" si a primit raport comun de respingere de la Comisia pentru cultura si Comisa pentru sanatate publica pentru ca initiativa "impune restrictii excesive si nejustificate care incalca dispozitiile constitutionale si, pe de alta parte, contravine unor directive europene".

acum 64 luni (15 Dec 2015)

Decizia a fost luata la propunerea lui Lorand Turos, cu unanimitatea voturilor membrilor Consiliului National al Audiovizualului prezenti la sedinta de marti a CNA (Florin Gabrea, Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Buda, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Rasvan Popescu si Radu Calin Cristea).

Potrivit sursei citate, membrul CNA Monica Gubernat a spus ca aceasta lege nu este o veste prea buna pentru televiziuni si radiouri, avand in vedere ca afecteaza piata de publicitate.

Farmacisti: "Populatia a fost supusa unei presiuni permantente"

"In ultimii ani, populatia a fost supusa unei presiuni permantente in directia automedicatiei si promovarii agresive a aspectelor comerciale legate de medicament.

Publicitatea la medicamente, interzisa

Publicitatea explicita la televizor si la radio pentru medicamente va fi interzisa, fiind permisa in alte medii la medicamente eliberate fara prescriptie medicala, cu aprobarea Agentiei Nationale a Medicamentului, potrivit unui proiect de lege votat luni de Senat, in calitate de camera decizionala.

Propunerea legislativa a fost adoptata in plen cu 100 de voturi "pentru" si sapte voturi "impotriva" si a primit raport comun de respingere de la Comisia pentru cultura si Comisa pentru sanatate publica pentru ca initiativa "impune restrictii excesive si nejustificate care incalca dispozitiile constitutionale si, pe de alta parte, contravine unor directive europene". La fel, si comunicarile comerciale audiovizuale

Potrivit proiectului, "pot face obiectul publicitatii destinate publicului larg, pe alta cale decat prin programe de televiziune/radiodifuziune, acele medicamente care prin compozitia si obiectivul lor sunt destinate si concepute pentru a fi utilizate fara interventia unui medic in ceea ce priveste diagnosticul, prescrierea sau urmarirea tratame... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro