Clujeanul care a inventat "book selfie" vrea sa schimbe lumea prin lectura: "Daca ne uitam la pretul unui pachet de tigari, atunci o carte nu e scumpa"

Clujeanul care a inventat

Victor Miron, un tanar antreprenor clujean plin de idei si entuziasm, a inceput in 2014 o campanie de promovare a lecturii, numita "Cartile pe fata", prin care si-a propus sa sparga tipare. Nu mai vorbim de actiunile din campanie, unde daca aveai book selfie pe Facebook beneficiai de 10% reducere la cumpararea unei carti dintr-o librarie, a unor haine de pe un magazin online, 10% la lucrarile facute la medicul stomatolog, la cursuri de perfectionare profesionala sau calificare, dar si la carti la schimb pentru cei care isi reparau masina la service-ul auto al tatalui sau, pe durata cat masina lor era la reparat. Recomandarile lui Victor "Cele 40 de legi ale iubirii", de Elif Shafak "Cei care schimba jocul", de Mona Dirtu si Andreea Rosca "Romanul adolescentului miop", de Mircea Eliade "Micul Print", de Antoine de Saint-Exupery "Don Quijote", de Cervantes, dar mai ales versiunea rescrisa de Unamuno "Momo", de Michael Ende "Pescarusul Jonathan Livingston", de Richard Bach "Flori pentru Algernon", de Daniel Keyes "Idiotul" si "Crima si pedeapsa" de F.M. Dostoievski "Eseu despre orbire", de Jose Saramango "Batranul si marea", de Ernest Hemingway "The Element", de Ken Robinson "Cele cinci limbaje ale iubirii", de Gary Chapman "Milarepa" de Eric-Emmanuel Schmitt "Everything Is Illuminated", de Jonathan Safran Foer "Zaraza", de Andrei Ruse "Sa nu ma parasesti", de Kazuo Ishiguro "Casa somnului", de Jonathan Coe "Zbor in bataia sagetii", de H.

acum 62 luni (28 Mar 2015)

Victor Miron, un tanar antreprenor clujean plin de idei si entuziasm, a inceput in 2014 o campanie de promovare a lecturii, numita "Cartile pe fata", prin care si-a propus sa sparga tipare. Si campania lui continua.Are 28 de ani, dar stie ca succesul e un amestec de perseverenta, multa inovatie, analiza, surpriza si imprevizibil. Petrece zilnic minimum o ora in fata cartii, in cafenele, la locul de munca, acasa, la service-ul auto al tatalui sau, in hamacul din apartament.

Crede ca pe un om il cunosti dupa cartile pe care le citeste, ca lectura ar trebui sa fie un exercitiu zilnic asemenea spalatului pe dinti si ca ne dezvoltam creativitatea si inteligenta emotionala citind. Am lansat conceptul de book selfie: selfie in care sa avem fata cufundata intr-o carte. Ideea mi-a venit gandindu-ma la conceptul de selfie si la cum l-as putea conduce spre ceva util", spune Victor Miron. Prin acest proiect, el isi propune sa transforme cititul intr-o activitate sociala, iar acele sublinieri de pe carti sa se mute pe Facebook, drept comentarii la poza de profil, dand nastere unor conversatii savuroase. "Plus ca pe Facebook ai sanse mai mari sa le revezi, deoarece iti e mult mai la indemana decat sa redeschizi o carte din biblioteca", declara Victor, la inceputul campaniei sale, in februarie 2014.

O idee, o campanie, o joaca

Campania de promovare a lecturii "Cartile pe fata" (sigla in dreapta, foto: Facebook) a inceput dintr-o joaca, povesteste Victor. "Vazand ca imi face bine sa citesc, am indraznit sa le propun si prietenilor mei sa faca asta. Asa ca mi-am dat pe Facebook, adica mi-am sincronizat poza de profil cu cate o imagine in care cartea pe care o citeam imi aparea pe fata", marturiseste Victor. Numele campaniei a fost inspirat dintr-un discurs sustinut la Cluj-Napoca de Adela Muresan, o absolventa a Facultatii de Litere din Oradea si unul dintre "muschetarii" din spatele "Cartilor pe fata", alaturi... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro