Clasament: scolile de top si cele slabe. Cercul vicios al subfinantarii scolilor cu rezultate slabe

Clasament: scolile de top si cele slabe. Cercul vicios al subfinantarii scolilor cu rezultate slabe

Acestia semnaleaza ca daca nu se schimba modalitatea de finantare pentru scoli, vom asista la diferente socio-educationale tot mai mari intre scoli si elevi. Asta pentru ca unitatile de invatamant cu rezultate scolare mai slabe au mai putini bani si profesori mai slabi, iar cele cu rezultate mai inalte beneficiaza de o finantare mai mare, dar si de cadre didactice mai bine pregatite.

acum 15 luni (16 May 2018)

Acestia semnaleaza ca daca nu se schimba modalitatea de finantare pentru scoli, vom asista la diferente socio-educationale tot mai mari intre scoli si elevi. Asta pentru ca unitatile de invatamant cu rezultate scolare mai slabe au mai putini bani si profesori mai slabi, iar cele cu rezultate mai inalte beneficiaza de o finantare mai mare, dar si de cadre didactice mai bine pregatite.

Analiza arata ca doar 11% scoli (446 de unitati) din Romania sunt in categoria celor de elita. Acestea au un grad de promovabilitate de 100%, profesori foarte bine pregatiti si se afla in zone urbane dezvoltate. Asta inseamna ca prezinta un numar semnificativ de profesori nepregatiti, iar procentul de elevi care abandoneaza scoala inainte de a termina clasa a VIII-a este intre 6-7%. 62% dintre unitatile de invatamant (2.664) sunt incadrate in categoria scolilor cu performante si conditii de desfasurare a activitatilor educationale medii.

Banii trebuie sa fie alocati in functie de nevoile scolilor

Presedintele Asociatiei "Edu Cer", Stefan Vlaston, spune ca acest clivaj in randul scolilor nu este decat o reflectie a modului in care sunt distribuite resursele. "In orasele sarace, evident ca vor fi si scoli sarace, de cele mai multe ori, cu rezultate mai slabe decat majoritatea. Sa nu uitam ca inainte de 2018, scolile erau la mana primariilor in ceea ce priveste resursele de finantare. Din aceasta cauza tot auzim de comasari de scoli si de reducerea personalului.

Modificarea sistemului de finantare in invatamantul preuniversitar este obligatorie pentru a asigura sanse egale la o educatie de calitate.

La randul sau, presedintele Organizatiei "Human Catalyst", Laura Greta Marin, afirma ca finantarea standard per elev nu este cel mai echitabil mecanism de distribuire a banilor in sistemul de invatamant. "Modificarea sistemului de finantare in invatamantul preuniversitar este... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro