Circa 42% din elevii de 15 ani sunt analfabeti functional. Ce inseamna acest lucru si cum a ajuns scoala romaneasca in aceasta situatie

Circa 42% din elevii de 15 ani sunt analfabeti functional. Ce inseamna acest lucru si cum a ajuns scoala romaneasca in aceasta situatie

Concret, potrivit studiului, elevii de 15 ani stiu sa scrie, sa citeasca sau sa opereze calcule, dar nu inteleg notiunile invatate. "Fiind profesor de logica de foarte multi ani, am putut sa fac un studiu comparativ si as putea sa va spun, chiar gandindu-ma la modul cum sunt concepute manualele in functie de culturile specifice din care provin autorii, spun absolut deschis, chiar daca o sa atrag iar anumite critici, cele mai bune manuale pe care le-am vazut au fost cele scrise in spatiul anglo-saxon. Manuale clare, manuale scrise pentru elevi, nu pentru profesori, nu pentru colegi, deci nu sunt scrise pentru ca autorul sa arate cat este de bine pregatit si cat de sofisticata este gandirea lui stiintifca, un manual tintit pentru ca elevul sa doreasca sa citeasca, sa invete.

acum 57 luni (7 Nov 2016)

Concret, potrivit studiului, elevii de 15 ani stiu sa scrie, sa citeasca sau sa opereze calcule, dar nu inteleg notiunile invatate. Sunt multe cunostinte, sunt profesori care nu stiu sa citeasca, exista frica din partea profesorului de a da elevului ocazia sa creeze si nu in ultimul rand faptul ca, in special la liceu, nu se face disciplina de studiu, ci stiinta. (...) Eu predau si economie, la liceu, si daca le cer sa imi dea definitia pentru viteza de rotatie a banilor, care e o definitie foarte complexa si urata, din zece elevi, 11 stiu sa reproduca definitia mai bine decat o fac eu. Dar daca le cer sa dea un exemplu simplu, nu stiu sa faca acest circuit si nu inteleg, desi ei stiu definitii, clasificari, vorbesc in sintagme si stiu eseuri la Limba Romana", a declarat Sorin Spineanu-Dobrota, Sef Serviciu Examene si Evaluarea Manualelor al Centrului de Evaluare si Analize Educationale. Expertul in Educatie, presedintele Asociatiei Edu Cer, Educatie si Cercetare, Stefan Vlaston, nu este surprins de rezultate, pentru ca potrivit acestuia, cifrele studiului sunt apropiate de cele ale testarilor PISA, care arata ca 45% din copiii de 15 ani sunt analfabeti functionali.

"Este nevoie de o scoala mult mai eficienta" Totodata, ministrul Educatiei, Mircea Dumitru, a declarat, potrivit Mediafax, ca pentru a rezolva problema analfabetismului, este nevoie de o scoala mult mai eficienta si care sa formeze competente la nivelul intelegerii unui text. Faptul este ca mai mult de 40% dintre elevii din Romania nu inteleg un text pe care il citesc la prima vedere, au dificultati sa faca operatii aritmetice elementare, au dificutati la nivelul unor competente de baza. Este nevoie de o scoala care sa fie mult mai eficienta si care sa formeze aceste competente la nivelul intelegerii unui text. O strategie de reducere a analfabetismul functional trebuie sa constituie o prioritate, dupa care se va face un calcul privind bugetul care trebuie alocat", a spus Dumitru. "Fiind profesor d... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro