Cine-i opreste pe soferii groazei?! Sunt atestatele profesionale si avizele psihologice eliberate prea usor?
In mai putin de 24 de ore, doua autocare romanesti s-au facut zob, dupa ce soferii nu le-au mai putut redresa, din cauza vitezei mult prea mari cu care circulau. "Conditiile metodologice de exercitare a profesiei de psiholog in Romania se stabilesc de catre Colegiul Psihologilor din Romania, si nu de catre Ministerul Transporturilor", a apreciat Mihai Anitei. In ceea ce-i priveste pe ceilalti pasageri raniti, 16 dintre ei au fost consultati de medicii de la Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti si doar trei au fost internati timp de 24 de ore pentru investigatii suplimentare, a explicat si doctorul Leonard Grecescu, purtatorul de cuvant al Spitalului Universitar.
In mai putin de 24 de ore, doua autocare romanesti s-au facut zob, dupa ce soferii nu le-au mai putut redresa, din cauza vitezei mult prea mari cu care circulau. Cele doua accidente, din Bulgaria si Ungaria, produse duminica si luni, s-au soldat cu un mort si zeci de raniti.
Specialistii spun ca cele doua evenimente sunt un semnal de alarma asupra modului obscur in care soferii care fac transport de persoane isi obtin atestatele profesionale si trec testele psihologice.
Accident dupa accident
Ieri-dimineata, un autocar cu 32 de turisti romani s-a rasturnat in Ungaria in apropiere de localitatea Mako, dupa ce soferul a pierdut controlul volanului. Unul dintre pasageri a ramas incarcerat si a fost nevoie de interventia pompierilor pentru a-l scoate dintre fiarele contorsionate, dupa care toti ranitii au fost transportati la spital.
Accidentul a venit la numai 24 de ore dupa cel produs duminica in apropiere de Veliko Tirnovo (Bulgaria). Soferul autocarului, in care se aflau 27 de pasageri, care veneau spre Romania din Turcia, de la Kusadasi, a intrat cu viteza mult prea mare, pe carosabil alunecos, intr-o curba, pe un drum de munte.
Atestate profesionale luate pe spagi
Pentru toate acestea, specialistii in transporturi acuza gravele lacune ale sistemului de autorizare a soferilor profesionisti de autocare: slab pregatiti, acesti isi obtin atestatele cu mult prea mare usurinta, de multe ori in schimbul unor spagi. "Discutam de doua spete identice cu cea din Muntenegru, in care soferii nu au stiut cum sa conduca autocarele. Este o culpa legata de pregatirea acestora, de cei care le-au pus atestatele in brate. Cand vom termina cu aceasta golaneala si vom aplica ceea ce este de exemplu in Germania si vom face pregatire reala si continua, in care examinarea sa fie corecta, atunci nu vor mai fi atatea accidente.
Avize psihologice false