Cine a doborat elicopterul numarul 89. Misterul mortii a patru piloti si tragatori trimisi dupa teroristi la Revolutie

Cine a doborat elicopterul numarul 89. Misterul mortii a patru piloti si tragatori trimisi dupa teroristi la Revolutie

In dimineata zilei de 24 decembrie 1989, regimentul de elicoptere de la Tuzla a fost alertat de Comandamentul Aviatiei Militare din Bucuresti ca in zona impadurita din sudul Dobrogei - Adamclisi, Baneasa, Oltina - zboara elicoptere apartinand fortelor speciale ale regimului ceausist, care lanseaza teroristi. Doua elicoptere au decolat de urgenta din unitatea de la Tuzla, cu misiunea de a identifica grupurile de teroristi care vor sa impiedice Revolutia. Si astazi imi rasuna in urechi zgomotele cumplite de motoare in zbor, de explozii si suiere de proiectile si gloante si parca vad flacari imense ce mistuie elicopterul cu echipaj cu tot.

acum 41 luni (24 Dec 2016)

In dimineata zilei de 24 decembrie 1989, regimentul de elicoptere de la Tuzla a fost alertat de Comandamentul Aviatiei Militare din Bucuresti ca in zona impadurita din sudul Dobrogei - Adamclisi, Baneasa, Oltina - zboara elicoptere apartinand fortelor speciale ale regimului ceausist, care lanseaza teroristi.

Doua elicoptere au decolat de urgenta din unitatea de la Tuzla, cu misiunea de a identifica grupurile de teroristi care vor sa impiedice Revolutia. Unul dintre ele a fost doborat, insa, de la sol. Serghei Eftime, alaturi de echipajul sau format din capitan Mihai Enache, maistrii militari Gheorghe Deleanu si Stefan Petrea, s-a prabusit fiind cuprins de flacari si mistuit de incendiu. Toti cei patru militari de aviatie au pierit in accident.

In Raportul SRI facut pentru ceea ce s-a intamplat in acele zile la Constanta, securistii informeaza ca ordinul de ridicare a elicopterelor de la sol a venit personal de la comandantul Aviatiei Militare. Ce este socant este ca echipajelor de pe cele doua aparate de zbor li se ordonase clar sa nu foloseasca legatura radio, pentru a nu fi interceptati de teroristi.

Doua elicoptere au plecat urgent in misiunea de recunoastere: elicopterul nr. In primul aparat de zbor urcasera maiorul Dumitru Toma (comandant si pilot principal), cpt. Aleodor Rusu (pilot secund) si tragatorii Nicolae Popa si Stroe Donosa (maistri militari) si un al cincilea membru al echipajului, tot maistru militar - Vladimir Badelita, care pregatise armamentul si munitia de bord. In al doilea aparat de zbor luasera loc comandantul lt.col.

Dupa ce a survolat zona indicata ca fiind suspecta, timp de jumatate de ora, fara a gasi vreo urma de teroristi, elicopterul nr. 89 comandat si pilotat de lt.col. Serghei Eftime a carmit spre baza, in urma deciziei echipajului de a reveni la baza de la Tuzla. Aceeasi decizie o luase si echipajul de pe elicopterul nr. Nu era prima ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro