Cine a blocat licitatia pentru autostrada Sibiu-Pitesti

Doua firme, din care prima detinuta de un controversat om de afaceri, cealalta coreeana, au blocat licitatia pentru studiul de fezabilitate al celei mai dificile autostrazi a Romaniei, anume Sibiu-Pitesti. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) se straduie de aproape un an de zile sa selecteze o firma care sa realizeze studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu-Pitesti, una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania. Primul business al familiei Boeru a fost cel de consultanta si proiectare, prin care a lucrat in cadrul unor proiecte SAPARD si a realizat studii de fezabilitate, planuri de afaceri si cereri de finantare pentru producatori de vin din Romania.

acum 95 luni (2 Mar 2015)

Doua firme, din care prima detinuta de un controversat om de afaceri, cealalta coreeana, au blocat licitatia pentru studiul de fezabilitate al celei mai dificile autostrazi a Romaniei, anume Sibiu-Pitesti.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) se straduie de aproape un an de zile sa selecteze o firma care sa realizeze studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu-Pitesti, una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania.

In vara anului trecut nu mai putin de patru firme au depus contestatii privind caietul de sarcini. Nemultumirea asocierii Romair-Dongbu pare a fi faptul ca a avut un pret de 23,4 milioane lei, fara TVA, cu aproape 6 milioane de lei mai mic decat cel al asocierii romano-italiene.

Surse din cadrul CNADNR afirma ca motivul excluderii Romair Consulting-Dongbu Engineering este lipsa de experienta in elaborarea documentatiei specifice autostrazilor si pretul neobisnuit de mic solicitat. Firma coreeana Dongbu Engineering este mai experimentata in domeniul autostrazilor insa in Coreea de Sud, nicidecum in Europa, unde standardele tehnice de calitate, de proiectare sunt altele.

Exista semne de intrebare si in privinta capacitatii Romair Consulting- Dongbu Engineering de a se incadra in pretul oferit. "Auditul de siguranta al proiectului costa 1,8 milioane euro, studiile geotehnice alte 3 milioane euro, studiile de mediu arheologie si instalatii ridica la 6 milioane costurile totale, adica mai mult decat a cerut asocierea in oferta sa", afirma un expert care cunoaste proiectul.

Opinia Romair Consulting

"Motivul contestatiei este foarte clar: criteriul de adjudecare a fost pretul cel mai mic, iar Romair Consulting si firma partenera am avut cea mai buna oferta financiara", explica Gheorghe Boeru. Diferenta intre noi si urmatorul clasat este mai mare de 6 milioane si, personal, consider ca Romania a pierdut prea multi bani in proiecte ce nu au fost puse in opera", spu... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro