Cinci erori umane care au dus la adevarate dezastre in Romania: sute de victime, nave scufundate, pamanturi inghitite de ape

Cinci erori umane care au dus la adevarate dezastre in Romania: sute de victime, nave scufundate, pamanturi inghitite de ape

La scurt timp dupa ce a plecat de la Cotul Pisicii, in aval de Galati, in dreptul Milei 79 si in conditii de ceata, Mogosoaia a intrat in coliziune cu un convoi bulgaresc de nave. Distrugerea insulei Ada Kaleh Insula-Fortareata, iubita de turisti si apreciata de localnici pentru aroma trandafirilor, a fost acoperita de apele lacului de acumulare al hidrocentralei Portile de Fier I, in urma cu 45 de ani. Tot atunci, la Barbosi s-a realizat legatura pe calea ferata intre Bucuresti si Galati, continuandu-se linia ferata de la Barbosi si ocolind pe la satul Costi, facandu-se acel tunel de catre comunitatea galateana pentru a se ajunge cu trenul in gara Galati, asa cum stim cu totii, in zona de est a orasului.

acum 49 luni (14 Sep 2015)

Explozia de la Mihailesti

Este unul dintre cele mai grave accidente petrecute pe soselele Romaniei. Tragedia in care si-au pierdut viata 18 persoane, iar alte 13 au fost ranite, s-a petrecut in dimineata zilei de 24 mai 2004. Atunci, un camion care transporta douazeci de tone de azotat de amoniu in conditii nesigure a explodat.

Suflul exploziei a putut fi vazut de la o distanta de mai bine de doi kilometri.

Cand a ajuns la Mihailesti, autotrenul a luat foc si a urmat o deflagratie care a dus la formarea unui crater cu o adancime de aproape sapte metri si un diamtru de aproximativ 20 de metri. De asemenea, in explozie si-au pierdut viata doi jurnalisti si oameni care locuiau in zona. Un exemplu in acest sens este cel al politistuilui care nu a intrerupt circulatia, acesta nu a anticipat si nu a cuantificat pericolul", a explicat maiorul Eugen Chirita, purtator de cuvant in cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Galati.

Anchetatorii i-au gasit vinovati de producerea acestui dezastru pe cei trei reprezentanti ai firmelor care au asigurat transportul si livrarea azotatului de amoniu. La doi ani de la accident, Ionel Neagoe, Ion Gherghe si Mihai Guna au fost condamnati la cate patru ani de inchisoare cu executare si la plata anumitor despagubiri. Scufundarea navei Mogosoaia

Voiajul groazei s-a petrecut pe data de 10 septembrie 1989. In fatidica dimineata, nava Mogosoaia efectua o cursa de transport pasageri intre Galati si comuna Grindu, judetul Tulcea. La scurt timp dupa ce a plecat de la Cotul Pisicii, in aval de Galati, in dreptul Milei 79 si in conditii de ceata, Mogosoaia a intrat in coliziune cu un convoi bulgaresc de nave. In mai putin de un minut, 213 pasageri si noua membri ai echipajului au murit. Chiar daca numarul celor care au urcat pe nava a depasit capacitatea de transport, eroarea care a provenit din partea comandantului navei bulgare ar fi fost alta daca nu se producea acel impact nimicitor. Evide... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro