CIAS: Conditiile meteorologice - factor favorizant pentru incidentul din 7 ianuarie de la Cluj

Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) arata, intr-o "declaratie provizorie" publicata sambata, ca, in cele 30 de zile trecute de la data producerii incidentului, au fost adunate date si informatii, s-a discutat cu martorii si au fost descarcate inregistratoarele de zbor in laboratorul organismului de investigatii Bureau d'Enquêtes et d'Analyses (BEA) din Franta, transmite corespondentul MEDIAFAX. Inainte de decolare, comandantul a luat decizia ca aeronava sa fie alimentata fata de necesarul pentru acest zbor (care include si o rezerva suplimentara pentru 30 minute de zbor) cu un surplus de 395 litri, ceea ce inseamna ca avea combustibil pentru a efectua acest zbor de asteptare si ulterior, in caz ca situatia impunea, sa efectueze zborul de deplasare si aterizarea conform procedurii pe unul dintre aeroporturile alternative alese pentru acest tronson", se arata in declaratia provizorie a CIAS.

acum 80 luni (7 Feb 2016)

Conditiile meteorologice din timpul aterizarii reprezinta una din cauzele favorizante ale accidentului aviatic care a avut loc in 7 ianuarie pe Aeroportul "Avram Iancu" din Cluj, cand un avion al companiei Blue Air, la bordul caruia se aflau 116 persoane, a iesit de pe pista, potrivit CIAS.

Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) arata, intr-o "declaratie provizorie" publicata sambata, ca, in cele 30 de zile trecute de la data producerii incidentului, au fost adunate date si informatii, s-a discutat cu martorii si au fost descarcate inregistratoarele de zbor in laboratorul organismului de investigatii Bureau d'Enquêtes et d'Analyses (BEA) din Franta, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit CIAS, o prima etapa de discutii cu martorii a fost finalizata si sunt in curs de interpretare datele obtinute de la FDR si CVR, cu scopul determinarii evolutiei exacte a aeronavei implicate in incident, precum si a modului de functionare a aeronavei pe tot timpul desfasurarii zborului pana la momentul opririi.

In 7 ianuarie, aeronava de tip Boeing 737-400 operata de Blue Air a fost planificata pentru efectuarea unei curse charter Bucuresti - Barcelona cu escala intermediara la Aeroportul International "Avram Iancu" din Cluj.

"Aeronava a decolat de la Otopeni la ora locala 07.14, avand la bord 110 pasageri, 6 membrii ai echipajului si o cantitate totala de combustibil de 6250 litri. La intrarea in legatura radio cu organul de dirijare de la Cluj acesta a solicitat echipajului sa execute un zbor in zona de asteptare indicata intrucat mijloacele de deszapezire se aflau pe pista. In urma comunicarii radio cu echipajul, timpul stabilit de asteptare in zona a fost de aproximativ 5 minute de zbor (aproximativ pana la ora 07.50). Inainte de decolare, comandantul a luat decizia ca aeronava sa fie alimentata fata de necesarul pentru acest zbor (care include si o rezerva suplimentara pentru 30 minute de zbor) cu un s... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro