Chiritoiu: Cei care si-au inselat clientii de Black Friday pot fi amendati

Chiritoiu: Cei care si-au inselat clientii de Black Friday pot fi amendati

Rezultatele investigatiei derulate de Consiliiul Concurentei pe piata comercializarii online, in special aspectul legat de micsorarea preturilor in timpul promotiilor, au fost trimis Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor, institutie care va aplica si amenzile. Astfel, din datele analizate de autoritatea de concurenta, exista un comportament generalizat de nerespectare a normelor legale privind campaniile de reduceri de preturi. De asemenea, piata romaneasca este insuficient de matura (atat din perspectiva cererii, cat si a ofertei), existand, totusi, un potential de dezvoltare si de diminuare a barierelor geografice.

acum 79 luni (14 May 2018)

Rezultatele investigatiei derulate de Consiliiul Concurentei pe piata comercializarii online, in special aspectul legat de micsorarea preturilor in timpul promotiilor, au fost trimis Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor, institutie care va aplica si amenzile. El a adaugat ca preturile online pot fi mai bune decat cele din comertul traditional, insa magazinele induc consumatorilor perceptia eronata ca produsele sunt mai ieftine in timpul promotiilor. Recent, intr-o ancheta pe piata comercializarii produselor online, in special a celor vtndute de Black Friday, inspectorii de concurenta au descoperit incidental (dupa cum a afirmat Chiritoiu - n. Consiliul Concurentei a constatat ca in cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate, de Black Friday 2017, pretul taiat a fost mai mare chiar decat pretul maxim practicat in ultimele 30 de zile. Acest fapt indica o crestere/mentinere artificiala a pretului de referinta de Black Friday. Astfel, din datele analizate de autoritatea de concurenta, exista un comportament generalizat de nerespectare a normelor legale privind campaniile de reduceri de preturi. In aceste conditii, mecanismele de manifestare a concurentei prin pret in cadrul promotiilor sunt distorsionate, perceptia clientilor cu privire la pretul real (pretul de referinta) fiind deformata. "Aceasta practica, de a creste sau de a mentine artificial pretul de referinta in cadrul promotiilor (ex. Black Friday), creeaza consumatorilor impresia ca beneficiaza de o reducere mai mare decat este in realitate. De fapt, consumatorii platesc un pret apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o incalcare a legislatiei in domeniu", a declarat Bogdan Chiritoiu, Presedintele Consiliului Concurentei. Ancheta sectoriala a reliefat faptul ca, in general, mai mult de jumatate din volumul vanzarilor principalilor retaileri sunt la preturi promotionale. Astfel, o mare parte din produsele comercializate de toate platformele online importante si care au fost mo... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro