Cele mai sanatoase cereale pentru copii. Ce sa urmarim pe eticheta produsului

Cele mai sanatoase cereale pentru copii. Ce sa urmarim pe eticheta produsului

Caloriile continute trebuie sa nu depaseasca 400 la suta de grame, iar cantitatea de fibre trebuie sa fie de minimum 5 grame daca vrem ca micutul sa primeasca si nutrientii de care are nevoie si nu doar zaharul care sa-l energizeze pentru o perioada scurta de timp.

acum 53 luni (12 May 2016)

Rafturile magazinelor sunt pline de oferte care mai de care mai atragatoare si mai "sanatoase" facandu-ne alegerea si mai dificila. Insa nu culoarea sau desenul de pe cutie trebuie sa fie criteriul in alegerea cerealelor potrivite pentru micul dejun al copilului, atrag atentia medicii nutritionisti. Diferenta intre cerealele integrale si cele procesate

Potrivit acestora, nu ar trebui sa-i credem pe producatori pe cuvant, ci sa verificam cu atentie eticheta produsului unde sunt trecute toate ingredientele.

In principiu, cerealele contin cantitati mari de carbohidrati (glucide) si deci, de calorii. Cerealele integrale contin cantitati importante de fibre, proteine, lipide, vitamine si substante minerale. Lista de ingrediente trebuie sa fie scurta

Lista de ingrediente ar trebui sa fie scurta, iar zaharul ar trebui sa fie in cantitati reduse, incluzand aici si mierea, sucul de fructe, melasa, siropul de porumb, zaharoza, lactoza si glucoza. Adica nu mai mult de 10 grame de zahar la suta de grame de produs.

Totodata sarea nu ar trebui sa depaseasca 0,5 grame la suta de grame de produs, in conditiile in care cantitatea zilnica maxima admisa este de 3-5 grame.

Caloriile continute trebuie sa nu depaseasca 400 la suta de grame, iar cantitatea de fibre trebuie sa fie de minimum 5 grame daca vrem ca micutul sa primeasca si nutrientii de care are nevoie si nu doar zaharul care sa-l energizeze pentru o perioada scurta de timp.

Totodata, lista de ingrediente ar trebuie sa contina si cantitatea totala de grasimi, precum si cea de grasimi saturate. De exemplu, cerealele care contin 8,8 grame de grasimi din care 1,4 saturate sunt considerate nesanatoase, cantitatea fiind prea mare, in timp ce acelea care contin 5 grame de grasimi, din care 0,9 saturate sunt considerate ca se incadreaza in limite normale. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro