Cele mai noi semne de circulatie introduse in ultimii ani in Codul Rutier

Cele mai noi semne de circulatie introduse in ultimii ani in Codul Rutier

Este vorba de simple indicatoare de informare, care nu impun restrictii de viteza sau de alt gen. Acestea sunt amplaseaza la apropierea de o denivelare (limitator de viteza), fiind precedat de indicatorul "Limitare de viteza". Inaltimea acestora poate fi de 3, 5 sau 7 centimetri, in functie de viteza specificata pe indicatorul '"Limitare de viteza" (30, 40 si respectiv 50 km/h).

acum 110 luni (9 Mar 2015)

Poate cel mai important semn de circulatie aparut pe soselele patriei este triunghiul rosu cu bulina neagra. In Bucuresti, de pilda, exista cel putin 38 astfel de zone.

Aceste indicatoare semnalizeaza asa numitele "puncte negre", unde intr-o perioada de cinci ani consecutiv s-au inregistrat minimum zece accidente grave de circulatie, soldate cu cel putin zece persoane decedate sau ranite grav.

Conduita recomandata soferilor la vederea acestui indicator de avertizare este reducerea vitezei de deplasare, sporirea atentiei si evitarea efectuarii oricaror manevre riscante.

Din punctul de vedere a distributiei punctelor negre cele mai multe sunt pe DN1, respectiv 37, DN2 - 21 de puncte negre si DN7 cu 16 puncte negre. Inelul principal si inelul median de circulatie

Alte indicatoare rutiere introduse relativ recent sunt inelul principal si inelul median de circulatie. Semnele ii avertizeaza pe soferi ca au patruns intr-o zona principala de circulatie. Este vorba de simple indicatoare de informare, care nu impun restrictii de viteza sau de alt gen. "Politisti culcati", pentru limitarea vitezei

Aparitia pe strazi a limitatoarelor de viteza, asa-zisii "politisti culcati" dupa cum le-au denumit soferii, a determinat crearea unui indicator de circulatie special pentru avertizarea acestor obstacole.

Acestea sunt amplaseaza la apropierea de o denivelare (limitator de viteza), fiind precedat de indicatorul "Limitare de viteza". Dispozitive pot fi instalate in zone rezidentiale, in zonele cu scoli, gradinite, refugii si treceri pentru pietoni, sectoare de drum ingustat, poduri, zone in constructie, pentru a impune reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor si cresterea sigurantei pietonilor.

Limitatoarele de viteza sunt din metal vopsit in culorile galben-negru sau din cauciuc negru cu insertie galbena reflectorizanta,... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro