Cele mai importante sapte constructii de pe vremea lui Ceausescu

Cele mai importante sapte constructii de pe vremea lui Ceausescu

Toate marile constructii din Romania sunt o marturie a unor ambitii extraordinare, a unor proiectanti si constructori de geniu, dar mai ales a unor sacrificii umane greu de imaginat, al caror numar nu se va cunoaste, probabil, niciodata. Concursul de proiecte care s-a intins pe mai multi ani, a fost castigat de Ana Petrescu, care in ciuda varstei, pe atunci avea doar 28 de ani, a fost numita arhitect - sef al unui proiect controversat la care si-au adus contributia nu mai putin de 700 de arhitecti si peste 20.000 de muncitori. Metroul din Bucuresti, peste reteaua din Amesterdam sau Praga Primele incercari de constructie a unui metrou in Bucuresti, dateaza de mai bine de un secol, cand se purtau negocieri cu o firma nemteasca pentru concesionarea constructiilor liniilor de tramvai. Hidrocentrala Portile de Fier, cea mai mare amenajare hidroenergetica de pe Dunare Cea mai mare constructie hidroenergetica de pe Dunare dar si din tara, Portile de Fier sunt una din cele mai mari lucrari de acest gen din Europa.

acum 34 luni (13 May 2018)

Toate marile constructii din Romania sunt o marturie a unor ambitii extraordinare, a unor proiectanti si constructori de geniu, dar mai ales a unor sacrificii umane greu de imaginat, al caror numar nu se va cunoaste, probabil, niciodata. Cea mai mare cladire administrativa pentru uz civil din lume Casa Poporului sau Casa Republicii, cunoscuta astazi drept Palatul Parlamentului, este cea mai mare cladire administrativa pentru uz civil din lume. Ca suprafata, cu cei 360.000 mp, este a doua din lume dupa Pentagon, si prima din Europa. Conform World Record Academy, este insa si cea mai scumpa cladire administrativa si cea mai grea cladire din lume. Ca si volum, Wikipedia o situeaza pe locul III in lume dupa Cape Canaveral din Florida si piramida Quetzalcoatl din Mexic. Si pentru ca am pomenit de piramide sa mai spunem ca este cu putin mai mare decat piramida lui Keops, motiv pentru care i s-a dat denumirea de constructie faraonica. Construita dupa forma de patrat, cu laturile de 270 X 240 m - are o adancime un pic mai mare decat inaltimea 92 m sub pamant fata de 86 m inaltime. Concursul de proiecte care s-a intins pe mai multi ani, a fost castigat de Ana Petrescu, care in ciuda varstei, pe atunci avea doar 28 de ani, a fost numita arhitect - sef al unui proiect controversat la care si-au adus contributia nu mai putin de 700 de arhitecti si peste 20.000 de muncitori. Abia in 1980 a inceput santierul cu demolarea a peste 7 km din vechiul centru al Bucurestiului si relocarea a nu mai putin de 40.000 de oameni din aceasta zona. Cladirea nu este finalizata nici dupa 34 de ani de la inceperea constructiei, fiind aduse o serie de modificari de-a lungul timpului, mai ales in subteran care nu au nimic din planul original. Transfagarasan, cel mai impresionant drum din lume, cu cel mai lung tunel din tara Transfagarasan sau DN 7 C, unul din cele mai spectaculoase drumuri din Romania, leaga Muntenia de Transilvania. A fost construit intre 1970 - 1974, la cererea lui Nicolae Ceauses... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro