Cele mai frecvente cinci tepe de pe piata auto second-hand

Cele mai frecvente cinci tepe de pe piata auto second-hand

In fapt, masina este vanduta de samsar cu acte false (actul de dobandire), iar acest intermediar va fi de negasit ulterior in caz de probleme legale sau de probleme cu masina, pentru ca nu apare pe nicaieri in acte. Majoritatea masinilor care sunt cumparate de la licitatii din Europa sunt cumparate la pret net de catre o firma platitoare de TVA care are obligatia sa aplice, la revanzarea masinii, TVA 20% la intreaga suma cu care a cumparat masina, inclusiv marja de profit. Deoarece clientii sunt tentati sa cumpere cu un pret cat mai mic masinile, trebuie sa cunoasca si faptul ca demonstrarea unei intelegeri intre ei si persoanele de la care cumpara autoturismul pentru evitarea/diminuarea obligatiei de plata a TVA va avea ca efect stabiliea unor sume suplimentare si in sarcina lor, a clientilor, si chiar acuzarea de evaziune fiscala. Pentru ca Certificatul de Autenticitate nu mai este necesar la inmatricularea masinilor deja inscrise in circulatie in Romania, exista sanse ca masinile sa fie , utilizand documente de la una si caroseria de la alta.

acum 45 luni (5 Nov 2016)

Fondatorul unui site unde poate fi verificat istoricul masinii second-hand inainte sa fie cumparata a intocmit o lista cu cinci dintre cele mai frecvente capcane in care poate cadea un roman ce vrea sa-si ia o masina la mana a doua. Principii simple, precum rabdarea si atentia, ii poate salva pe cumparatori din a transforma achizitia unei masini din bucurie intr-un cosmar", este de parere Mihai Cune, fondator si director general al inspectorauto.ro. Acte

Aceasta practica este foarte des intalnita si presupune perfectarea actelor direct intre client si vanzatorul din tara de provenienta a masinii. Situatia poate fi intalnita si la masinile cumparate din Romania, de la un proprietar roman. Samsarul cumpara masina de la o persoana fizica sau juridica din Germania sau alta tara UE, iar in acte este trecut proprietarul de drept si noul proprietar (samsarul). In dreptul vanzatorului raman datele corecte, dar cu o semnatura si/sau stampila falsificate (logic, din moment ce nu mai vorbim de documentul original), iar la cumparator se lasa loc liber pentru a trece pe contract direct persoana careia ii va fi vanduta in final masina.

In fapt, masina este vanduta de samsar cu acte false (actul de dobandire), iar acest intermediar va fi de negasit ulterior in caz de probleme legale sau de probleme cu masina, pentru ca nu apare pe nicaieri in acte. Mai mult decat atat, cumparatorul final nu este proprietarul masinii, de fapt, pentru ca el are un contract de vanzare-cumparare fals. Actul care sta la baza transferului de proprietate este un fals si nu are nicio valoare, iar banii pe masina au fost dati unei persoane care nu apare pe nicaieri. (...) Pentru a fi in regula o astfel de tranzactie, samsarul/intermediarul trebuie sa aiba un contract de vanzare-cumparare intre el si proprietarul anterior al masinii, apoi sa ia masina in evidenta in Romania, dupa care sa faca un alt act de vanzare-cumparare intre el (intermediar) si... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro