Cele mai extravagante masini inventate de romani: automobilul cu doua roti care atinge 300 de kilometri pe ora

Cele mai extravagante masini inventate de romani: automobilul cu doua roti care atinge 300 de kilometri pe ora

Gheorghe Gal a fost campion de motociclism in anii 1930, iar in anii 1950 a intrat in istorie construind un microautomobil, cu trei roti, dotat cu un motor Jawa de 250 cmc, 12 CP si un consum de 4,3litri/100 kilometri. Ulterior, potrivit unor istorici, sovieticii au decis sa mute linia de asamblare de la Resita in U.R.S.S., dupa ce un oficial de la Moscova a fost transportat cu un automobil Malaxa si a ramas impresionat de performantele acestuia.

acum 59 luni (13 Nov 2017)

Productia autohtona de automobile are o istorie de peste un secol. A creat un automobil revolutionar cu forma aerodinamica a picaturii de apa in cadere, brevetandu-si inventia in Germania, la 19 septembrie 1924. Automobilul inginerului roman a fost dotat cu frane pe saboti si avea o capacitate cilindrica de 1.400 cmc. A fost supus unor probe de anduranta, parcurgand peste 100.000 de kilometri cu el, cu o viteza maxima de 80 kilometri pe ora. Masina inventatorului roman putea lua viraje stranse la viteza de 60 de kilometri pe ora. Automobilul a fost donat Muzeului National Tehnic Dimitrie Leonida in 1969, si este in stare de functionare si in prezent.

Gheorghe Gal a fost campion de motociclism in anii 1930, iar in anii 1950 a intrat in istorie construind un microautomobil, cu trei roti, dotat cu un motor Jawa de 250 cmc, 12 CP si un consum de 4,3litri/100 kilometri. Automobilul Gal avea o lungime de 2,60 metri, doua locuri, directia pe rotile din fata, schimbatorul de viteze la volan.

Unul dintre automobilele cele mai exotice ale anilor 1950 s-a numit De Karaso Simplon si a fost realizat in Uzinele din Resita. Avea o caroserie monobloc din rasina poliesterica armata cu fibra de sticla montata pe o infrastructura echipata cu motor Renault. Printre inovatiile sale s-au numarat automobilul Virgilius, cu doua roti, echipat cu un motor de avion de 105 CP. Vehiculul cu o greutate de 250 de kilograme putea atinge 300 km/ora. Justin Capra a realizat si cea mai mica masina din lume, Soleta F, care consuma 0,5 l la 100 de kilometri. Masina putea transporta pe scaune 74 de oameni si a fost folosita in 1974 pentru a efectua curse intre Bucuresti si Amara. Automobilele create in uzinele celebrului industrias Nicolae Malaxa erau echipate motoare cu trei cilindri in stea, aveau 30 CP, sase locuri si atingeau o viteza de 120 km/h, consumul de benzina fiind de 10 l/100 km. Intre anii 1945 si 1947 uzinele Malaxa au produs 2.000... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro