Cele mai bune trucuri pentru a ne reveni dupa divort. Cat timp dureaza tristetea si cum poate fi depasita mai repede

Cele mai bune trucuri pentru a ne reveni dupa divort. Cat timp dureaza tristetea si cum poate fi depasita mai repede

"Va puteti acorda o perioada de un an, timp in care sa aveti rabdare cu aceste reactii psiho-emotionale, acordati-va dreptul de a va simti mai obosit, de a lucra mai dificil, de a lasa psihicului timp pentru vindecare si adaptare la schimbarile survenite in urma divortului. Persoana care trece printr-un divort trebuie sa isi aminteasca in fiecare moment faptul ca, indiferent de suferinta din prezent, viata sa reprezinta mult mai mult decat atat, ca viitorul contine si bucurii, dar ca, acum, este normal sa sufere ca urmare a experientei negative prin care tocmai a trecut, fara sa se identifice cu aceasta.

acum 50 luni (8 Apr 2016)

Primul lucru pe care trebuie sa-l acceptam, spun specialistii, este faptul ca divortul nu este usor de gestionat. De cele mai multe ori, divortul vine dupa alte suferinte, uneori dupa tradari, alteori dupa diferite abuzuri, deci putem ajunge sa ne confruntam cu un divort cand suntem deja in suferinta, acest fapt facand gestionarea divortului si mai dificila, pierderea suferita in urma divortului putand cauza efecte emotionale adaugate peste altele mai vechi", explica Oana Vasiu, psiholog clinician. Oricum ar fi, o persoana care trece printr-un divort poate resimti tristete, furie, stari depresive sau de anxietate, lipsa sensului sau a valorii personale, lipsa iubirii, auto-depreciere, confuzie, oboseala etc., toate aceste stari putand fi de diferite intensitati sau perioade. Pana atunci, este important sa includa in programul zilnic activitati reacreative, discutii cu persoane dragi, care il/o incurajeaza, plimbari in aer liber, sport, o alimentatie cat mai sanatoasa si multa odihna, acordandu-si dreptul de a trece prin diverse stari emotionale negative", adauga Vasiu.

Un an de vindecare Specialistul recomanda o perioada de un an de zile in care sa aveti rabdare cu reactiile psiho-emotionale, care pot fi din cele mai diverse. "Va puteti acorda o perioada de un an, timp in care sa aveti rabdare cu aceste reactii psiho-emotionale, acordati-va dreptul de a va simti mai obosit, de a lucra mai dificil, de a lasa psihicului timp pentru vindecare si adaptare la schimbarile survenite in urma divortului. In aceasta perioada, familia si prietenii pot fi de folos: persoana care sufera are nevoie de sprijinul lor, se poate destainui, descarca, pentru ca va avea nevoie sa se simta ascultata. Se pot ingriji de aspect ce tin de alimentatia si odihna celui care a trecut prin divort, deoarece uneori aceste aspecte pot fi neglijate", adauga Oana Vasiu. "Este de asemenea important sa intelegem ce anume reprezinta divortul pentru fiecare persoana: un esec al casniciei, o pierdere... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro