Cele mai bogate alimente in vitamina A

Cele mai bogate alimente in vitamina A

Betacarotenul s-a dovedit a avea rol preventiv in anumite tipuri de cancer, in scaderea colesterolului si a riscului de boli de inima. Galbenusul de ou Exista dovezi ca galbenusul de ou este o sursa excelenta de carotenoizi - luteina si zeaxantina - care sunt implicati in prevenirea tulburarilor de vedere, precum cataracta si degenerescenta maculara cauzata de varsta, o cauza majora de orbire in cazul persoanelor in varsta.

acum 69 luni (1 Jun 2015)

Betacarotenul s-a dovedit a avea rol preventiv in anumite tipuri de cancer, in scaderea colesterolului si a riscului de boli de inima. De asemenea, acesta creste numarul de limfocite T, care lupta impotriva infectiilor.

Carenta de vitamina A se manifesta prin pierderea poftei de mancare, probleme de vedere (imposibilitatea de a vedea pe intuneric, incapacitatea de adaptare la intuneric, pete sangerii la nivelul ochiului, inflamatii, senzatie de arsura, urcior, oboseala, par uscat, fragil, infectii, pierderea mirosului, piele aspra, uscata etc.

Deficienta de vitamina A apare de multe ori ca rezultat al malabsorbtiei cronice a grasimilor si este intalnita cel mai frecvent la copiii sub cinci ani, de obicei din cauza unui aport alimentar insuficient.

Conform datelor Organizatiei Mondiale Sanatatii, aproximativ 190 de milioane de prescolari si 19 milioane de femei insarcinate sufera de carenta de vitamina A. Diareea favorizeaza absorbtia scazuta a vitaminei A si lipsa de vitamina A creste riscul de diaree. Ficatul de porc si vita

Ficatul contine cantitati mari de vitamina A si vitamina B12. Galbenusul de ou

Exista dovezi ca galbenusul de ou este o sursa excelenta de carotenoizi - luteina si zeaxantina - care sunt implicati in prevenirea tulburarilor de vedere, precum cataracta si degenerescenta maculara cauzata de varsta, o cauza majora de orbire in cazul persoanelor in varsta. De asemenea, galbenusul de ou este bogat in acid folic, cu rol important in dezvoltarea normala a creierului si mentinerea memoriei. Legume verzi: spanac, broccoli, salata verde

Aceste legume au un continut ridicat de vitamina A si calciu, precum si fier. De asemenea, legumele verzi sunt surse excelente de antioxidanti, care ajuta la combaterea cancerului. Legume si fructe portocalii, rosii si galbene

Morcovii sunt plini de vitamina A, incetinesc procesul de imbatranire si sunt ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro