Cel mai inalt grad de automatizare a unei masini. Cand ar putea fi atins acest nivel in productia de serie
Pentru a veni in intampinarea celor interesati de dezvoltarea industriei auto, expertul roman in siguranta auto a explicat pentru "Adevarul" ce inseamna fiecare nivel de automatizare a unei masini, unde este industria in momentul de fata si care sunt prognozele din domeniu. Nivelul 4 - Grad ridicat de automatizare Masina trebuie sa fie capabila sa execute toate functiile enumerate mai sus si conform unor interpretari ale legislatiei soferul are rolul doar de a activa sistemul de conducere automata.
Pentru a veni in intampinarea celor interesati de dezvoltarea industriei auto, expertul roman in siguranta auto a explicat pentru "Adevarul" ce inseamna fiecare nivel de automatizare a unei masini, unde este industria in momentul de fata si care sunt prognozele din domeniu.
Specialistul a explicat ca, pentru a evalua nivelele de automatizare ale masinii, trebuie sa privim la cateva functii ale autoturismului care au diferite grade de automatizare.
Nivelul 0 - Fara automatizare
Toate functiile masinii sunt controlate de sofer fara nicio posibilitate de decizie din partea masinii.
Nivelul 1 - Asistenta a soferului
Functia de "Controlul directiei/acceleratia/deacceleratia masinii" poate fi controlata de partea electronica a masinii iar masina poate lua decizii limitate privind modul de condus. Sistemele masinii care sunt considerate de "Nivel 1" sunt ESC/ESP/DSC (sistemul de control al stabilitatii masinii) sau ACC (controlul adaptiv al vitezei).
Nivelul 2 - Automatizare partiala
Masina poate prelua controlul total al anumitor functii (acceleratie, directia, deacceleratie) dar soferul este responsabil de supravegherea masini in permanenta si trebuie sa preia controlul cand masina il informeaza pe sofer. Pilotul automat de la Tesla si cel de la Volvo este sistemul care conform producatorilor este la acest nivel. BMW ofera sistemul de parcare "Remote Control Parking" pentru BMW Seria 7 care este considerat de asemenea la nivelul 2.
Nivelul 3 - Automatizare conditionala
Masina este capabila sa decida aspecte precum viteza, forta de franare aplicata sau acceleratia dar totodoata masina monitorizeaza si mediul inconjurator si poate lua decizii privind strategia de condus. Masina poate alege singura un alt traseu pentru a ajunge la destinatie sau poate decide daca sa parche... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro