Ce trebuie sa iei in calcul daca vrei sa pornesti o afacere. Zece sfaturi pentru antreprenori

Ce trebuie sa iei in calcul daca vrei sa pornesti o afacere. Zece sfaturi pentru antreprenori

"Ai ideea si ai si mijloacele de a o implementa. Intra in detaliu: ce educatie are, are un grup mare de prieteni sau nu, ce venit are, este in pas cu noutatile sau este conservator, acestea sunt unele dintre intrebarile la care trebuie sa raspunzi inainte de a lansa produsul", explica Alina Axenciuc. In fapt, pretul este unul dintre punctele de plecare in stabilirea strategiei de promovare si de plasament", spune Alina Axenciuc. Posibil ca bugetul sa-ti permita doar o pagina de Facebook, care este un mediu extrem de bun datorita multiplelor optiuni de segmentare a audientei", spune specialistul.

acum 51 luni (17 Oct 2016)

"Ai ideea si ai si mijloacele de a o implementa. Trebuie sa treci peste cea mai grea si anevoioasa etapa: pozitionarea produsului si vanzarea sa. Pornind de la aceasta premiza, deja am facut un pas mare catre o strategie de marketing corecta: definirea publicului tinta", explica pentru Adevarul, Alina Axenciuc, specialist in marketing. Specialistul in marketing spune ca daca ai in vedere cativa pasi de baza si mentii o coerenta in tot ceea ce transmiti, sansele de succes vor creste. Este esential sa nu avem o definitie foarte larga a publicului tinta, chiar daca mai multe persoane vor apela la serviciul sau produsul nostru. O definitie gresita a publicului tinta este de exemplu: femei cu copii, din mediul urban, care stau acasa. Acest tip de descriere nu te aduce mai aproape de aflarea nevoilor, dorintelor, aspiratiilor acestui segment. Intra in detaliu: ce educatie are, are un grup mare de prieteni sau nu, ce venit are, este in pas cu noutatile sau este conservator, acestea sunt unele dintre intrebarile la care trebuie sa raspunzi inainte de a lansa produsul", explica Alina Axenciuc.

Asadar, foarte important este sa stii exact cui te adresezi, ca sa te poti focusa pe publicul tau tinta. Una dintre ele este tipologia VALS (valori si stiluri de viata). Nu vei convinge consumatorul sa cumpere produsul tau daca el nu este deja predispus sa faca asta", spune Alina Axenciuc. 2- O strategie bazata pe cei 4 P

In al doilea rand e nevoie de un plan de actiune pornind de la cei patru P: produs, pret, promovare, plasament. Primul P vine de la produs: fii realist/a, adapteaza si creeaza un produs sau serviciu tinand cont de realitatile pietei. Nu-l face la fel ca si restul sau daca il faci, adopta o strategie diferita de pret fata de cea a competitei. Creeaza cererea prin stabilirea a doua coordonate pe care sa le poti transmite simplu si usor: USP si ESP. USP vine de la care se traduce prin propunere unica de vanzare. Intr-o piata atat de competitiva trebuie sa vi... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro