Ce spune criza refugiatilor despre politica romaneasca. De ce nu stim sa jucam cu "baietii mari" din UE

In acelasi timp, Agentia Natiunilor Unite pentru Refugiati, UNHCR, utilizeaza definitia Conventiei Refugiatilor din 1951 si arata ca un refugiat este cineva care, datorita unei temeri bine fundamentate de a fi persecutat din motive ce tin de rasa, religie, nationalitate, apartenenta la un anume grup social sau la o anume opinie politica, se afla in afara tarii a carei nationalitate o detine si este in imposibilitatea de a se pune sub protectia acelei tari, sau, din cauza acestei temeri nu se poate pune sub protectia acelei tari. Nu doar ca s-a dovedit ca o gazeta englezeasca, cum spunea plin de el Klaus Iohannis, este mai bine informata decat institutia Administratiei Prezidentiale, din moment ce intre cifrele prezentate de englezi si cele enuntate de Presedintele Iohannis diferenta este ca intre noapte si zi, dar s-a dovedit ca institutional suntem departe de a avea o abordare procedurala. Nu costa nimic daca se puneau bazele unei structuri de criza solide (dincolo de incercarile timide de la Guvern), avand in vedere ca pana acum s-au format celule de criza cu trei intalniri pe zi pe orice tema, de la prea multa caldura la prea multa zapada. Nivelul de introspectie in Romania este subunitar, dar nici nu parem prea dispusi sa schimbam asta, pentru ca altfel ne-am pune intrebari despre noi si despre altii in lume si poate am vedea ca ne comportam exact cum nu ne place ca suntem descrisi de altii: ca niste provinciali la prima generatie de pantofi care rad si arata cu degetul cand ii vad pe altii in opinci.

acum 62 luni (14 Sep 2015)

>

In primul si in primul rand, o mica lectie de utilizare corecta a termenilor. Nu doar pentru ca nu se poate efectua o analiza buna fara o intelegere corecta a termenilor, dar si pentru ca betia de cuvinte din Romania din ultimele saptamani este generata si o insuficienta intelegere a ce presupun termenii folositi.

In acelasi timp, Agentia Natiunilor Unite pentru Refugiati, UNHCR, utilizeaza definitia Conventiei Refugiatilor din 1951 si arata ca un refugiat este cineva care, datorita unei temeri bine fundamentate de a fi persecutat din motive ce tin de rasa, religie, nationalitate, apartenenta la un anume grup social sau la o anume opinie politica, se afla in afara tarii a carei nationalitate o detine si este in imposibilitatea de a se pune sub protectia acelei tari, sau, din cauza acestei temeri nu se poate pune sub protectia acelei tari.

Acum ca am vazut care sunt definitiile si, mai important, care sunt diferentele conceptuale fundamentale dintre migranti si refugiati, nu putem sa nu observam ca betia de opinii si de cuvinte din ultimele saptamani a fost o reactie foarte putin documentata si foarte putin, spre deloc, bazata pe orice temei obiectiv. Lectiile crizei refugiatilor, pentru politica

Criza refugiatilor a functionat ca o hartie de turnesol pentru politica romaneasca, iar in urma acestei reactii, putem trage cateva concuzii partiale. 1: Capacitatea institutionala a Romaniei de a intelege si aborda subiecte atat de importante este la pamant.

Nu doar ca s-a dovedit ca o gazeta englezeasca, cum spunea plin de el Klaus Iohannis, este mai bine informata decat institutia Administratiei Prezidentiale, din moment ce intre cifrele prezentate de englezi si cele enuntate de Presedintele Iohannis diferenta este ca intre noapte si zi, dar s-a dovedit ca institutional suntem departe de a avea o abordare procedurala. Nu costa pe nimeni nimic daca publicul roman era tinut la curent cu orice demers de comunicare cu ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro