Ce si cum mancam in perioada postului

Ce si cum mancam in perioada postului

A inceput postul Craciunului de vinerea trecuta si va tine 40 de zile, pana in seara de 24 decembrie. Uleiurile de floarea soarelui, de masline, de rapita, de samburi de struguri, preparatele din uleiuri precum margarinele tartinabile de noua generatie si maionezele de post - iata cateva exemple simple de alimente care sunt surse importante de grasimi bune, atat de necesare organismului in perioada postului.

acum 71 luni (18 Nov 2014)

A inceput postul Craciunului de vinerea trecuta si va tine 40 de zile, pana in seara de 24 decembrie. Este o perioada din an in care crestinii renunta la alimente de origine animala - carne, lactate si oua. De multe ori insa, multe dintre persoanele care postesc cad in capcana carbohidratilor, facand exces de paine, paste fainoase si cartofi.

Specialistii in nutritie ne invita sa urmam cateva reguli ale unei alimentatii echilibrate pentru a transforma postul intr-o perioada in care organismul se incarca de energie. Astfel, ei ne semnaleaza ca pe langa carbohidrati, este foarte important sa includem in meniu fructe si legume, cele mai sanatoase fiind cele crude sau cele gatite in aburi, si sa nu neglijam sursele de proteine si grasimi.

"O atentie deosebita ar trebui sa acordam proteinelor, dar si grasimilor, mai ales ca in perioada postului excludem din alimentatie grasimile animale, pe care ar ajuta sa le inlocuim cu grasimile vegetale. Uleiurile de floarea soarelui, de masline, de rapita, de samburi de struguri, preparatele din uleiuri precum margarinele tartinabile de noua generatie si maionezele de post - iata cateva exemple simple de alimente care sunt surse importante de grasimi bune, atat de necesare organismului in perioada postului. De asemenea, fructele oleaginoase - nucile, alunele, migdalele in stare cruda, dar si semintele contin grasimi nesaturate si esentiale de tipul Omega 3 si Omega 6. Ciprian Constantin, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice, de la Spitalul Universitar de Urgenta Militar Central.

Leguminoase precum fasolea, soia, mazarea, nautul si lintea sunt surse recunoscute de proteine vegetale si de aceea medicul ne recomanda sa le consumam cu precadere in perioadele de post. Adica, nu sarim peste micul dejun, masa de pranz sa fie cat mai consistenta, iar la cina sa avem preparate usoare, dar satioase.

In ceea ce priveste cartofii, ali... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro