Ce riscam cand avem carenta de zinc. Alimente care furnizeaza antioxidantul esential pentru creier

Ce riscam cand avem carenta de zinc. Alimente care furnizeaza antioxidantul esential pentru creier

Cele mai comune simptome ale lipsei de zinc sunt: tulburarile de somn si de comportament, matreata, intarzierea procesului de vindecare a ranilor, diareea, diverse afectiuni ale pielii, precum eczeme, psoriazis sau acne, retard de crestere, cu precadere la copii, caderea parului, despicarea unghiilor, pierderea gustului sau mirosului, scaderea apetitului, uscarea pielii si aparitia iritatiilor.

acum 98 luni (3 Feb 2016)

Cele mai comune simptome ale lipsei de zinc sunt: tulburarile de somn si de comportament, matreata, intarzierea procesului de vindecare a ranilor, diareea, diverse afectiuni ale pielii, precum eczeme, psoriazis sau acne, retard de crestere, cu precadere la copii, caderea parului, despicarea unghiilor, pierderea gustului sau mirosului, scaderea apetitului, uscarea pielii si aparitia iritatiilor.

"Cea mai eficienta forma de tratament pentru carenta de zinc este introducerea in alimentatie a unui numar cat mai mare de produse bazate pe acest nutrient. Pentru aceasta trebuie consumate nuci, mazare, carne si produse din carne, oua, cereale pe baza de grau integral, ovaz si seminte de dovleac. De asemenea, este recomandat sa luati suplimente pe baza de vitamina A, E si B6 alaturi de minerale precum magneziu, fosfor sau calciu, dar numai dupa consultarea si la recomandarea unui medic", spune dr.

Intareste sistemul imunitar

Zincul este antioxidant, regleaza nivelul de vitamina A si este important in dezvoltarea creierului. Se gaseste in: semintele de susan si de dovleac, avocado, nuca de cocos, zmeura, caise, mure, curmale, fructele de padure, rodii, sparanghel, usturoi, varza de Bruxelles, mazare, spirulina, polenul de albine, scoici, painea integrala, oua. Ajuta la intarirea sistemului imunitar, la reglarea nivelurilor de vitamina A, reglarea metabolismului, vindecarea ranilor, tratarea racelii si a altor boli. Unui adult ii sunt necesare aproximativ 0.2 mg/kg corp de zinc pe zi. In schimb, carenta de zinc poate cauza tulburari digestive, unghii si par fragil, acnee, piele uscata, diaree, lipsa poftei de mancare si scaderea imunitatii, spun specialistii.

Iata cinci alimente care aduc organismului acest mineral esential:

Galbenusul de ou. Este o sursa buna de zinc, precum si de vitaminele A, E, D, si K si alte minerale esentiale. 100 de grame de galbenus de ou ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro