Ce proiecte mai are Ministerul Transporturilor: Autostrada pentru americanii de la Ford

In cadrul reuniunii anuale TEN-T Days de la Rotterdam, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a coordonat promovarea celor 16 proiecte de infrastructura de transporturi ale companiilor din subordinea ministerului, care pot fi finantate prin Fondul European pentru Investitii Strategice (EFSI), cunoscut si sub numele de "Planul Juncker". In perioada de iarna si de toamna-primavara nu are incarcare, de aceea este destul de dificil de sustinut o investitie de modernizare, pentru ca nu se califica la parametrii tehnici. La Baneasa se intentioneaza renovarea si modernizarea terminalului, a turnului de control, a caii de rulare, a platformei de avioane, a parcarii, iluminatului, a statiei de carburanti si a statiei de pompieri.

acum 38 luni (22 Jun 2016)

In cadrul reuniunii anuale TEN-T Days de la Rotterdam, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a coordonat promovarea celor 16 proiecte de infrastructura de transporturi ale companiilor din subordinea ministerului, care pot fi finantate prin Fondul European pentru Investitii Strategice (EFSI), cunoscut si sub numele de "Planul Juncker".

In domeniul rutier, unul dintre cele mai importante proiecte prezentate se refera la incercarea statului roman de a obtine finantare europeana pentru autostrada Pitesti - Craiova (121 km), ceruta cu insistenta de americanii de la Ford. Tot din EFSI se spera sa se obtina banii si pentru cei 48 km ai Centurii de Sud a Bucurestiului, dar si pentru aentenanta autostrazilor Bucuresti - Constanta (A2) si Bucuresti - Pitesti (A1).

In domeniul feroviar, s-a repus pe tapet modernizarea si electrificarea liniei de cale ferata Constanta - Mangalia (44 km). Acest proiect fusese anuntat la inceputul lunii in curs de directorul general al CFR SA, Marius Chiper, care a precizat ca valoarea estimata a investitiei se ridica la 160 milioane de euro. In perioada de iarna si de toamna-primavara nu are incarcare, de aceea este destul de dificil de sustinut o investitie de modernizare, pentru ca nu se califica la parametrii tehnici.

La Rotterdam a mai fost prezentat un "Pachet de investitii pentru conectarea Bucurestiului cu zonele industriale din Sud". Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a explicat pentru Romania libera ca acest proiect se axeaza pe modernizarea Garii de Nord, care include mutarea liniilor in subteran si constructia la suprafata a unui mall si a unui centru de afaceri. El va fi livrat la pachet cu alte proiecte mai putin atractive, cum ar fi liniile spre Rosiori si spre Pitesti si Giurgiu", a spus Costescu.

In plus, oficialii CFR SA au precizat pentru Romania libera ca proiectul include si modernizarea si liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport Otopeni si modernizarea inelului feroviar a... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro