Ce patim cand avem exces de fosfor in sange. Cum corectam valoarea mineralului care sustine intregul organism

Ce patim cand avem exces de fosfor in sange. Cum corectam valoarea mineralului care sustine intregul organism

Iata ce alimente contin fosfor: o migdale (450 mg), o nuci (439 mg), o alune (355 mg), o catina (198 mg), o castane (90-190 mg), o smochine uscate (105 mg), o patrunjel radacina, mazare, conopida, pastarnac, fasole verde, varza, cicoare, sparanghel, urzici, cereale, usturoi, telina, morcov, ceapa, papadie, polen, zmeura (44 mg), o caise (36 mg), o coacaze negre (34 mg), o coacaze rotii (32 mg), o smochine proaspete (32 mg), o banane (29 mg), o cirese (26-31 mg), o fragi (27 mg), o macese, vitine (25 mg), o mure (24 mg), o prune, corcoduse, portocale, captuni (23 mg), o afine (13 mg), o germeni de grau, praz, rosii, struguri.

acum 62 luni (29 Jul 2017)

Cand acesta are valori crescute in sange favorizeaza formarea de calculi renali, dar indica si boli ale glandelor paratiroide si tumori ale oaselor.

"In general, acesta este legat de calciu formand fosfatul de calciu necesar cresterii oaselor, precum si mentinerii integritatii oaselor si dintilor, avand de altfel un rol important in metabolismul glucidelor si lipidelor. Fosforul din organism provine din alimente care contin mari cantitati din acest mineral ca: lapte, branza, oua, icre, creier, carne, peste, cerealele integrale, soia, fructe uscate sau oleaginoase (nuci, migdale), seminte de dovleac", explica dr.

Ce patim cand e in exces

Fosforul sanguin creste in sange dupa ingestia excesiva de alimente care contin fosfor, dupa tratamentul cu vitamina D, in insuficienta renala, in bolile glandelor paratiroide, in tumori ale oaselor. "Excesul de fosfor in sange se elimina prin urina sub forma de fosfat de calciu, fapt care favorizeaza formarea de calculi urinari. O urina care contine o cantitate prea mare de fosfat de calciu se tulbura devenind albicioasa in urmatoarele 30-60 de minute de la urinare. La celalalt pol, scaderea fosforului sanguin se intalneste in cazul lipsei sale din alimentatie, in lipsa vitaminei D, in rahitism si in boli ale intestinului cu diaree cronica, care perturba absorbtia de fosfor din intestin. De mentionat ca la copii valorile fosforului urinar sunt mai mari si scad progresiv pe masura inaintarii in varsta", spune specialistul. In combinatie cu calciul, fosforul ajuta la constructia intregului organism, fiind folosit de nervi si muschi in mod deosebit. Intervine in toate functiile organismului, iar absorbtia sa poate fi impiedicata de cantitati excesive de calciu", spun medicii..

Iata ce alimente contin fosfor:

o migdale (450 mg),

o nuci (439 mg),

o alune (355 mg),

o catina (198 mg),

o castane (9... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro