Ce legi noi au pregatit parlamentarii pentru soferi
"Dreptul cetatenilor de a circula pe drumurile publice este un drept inalienabil si nu se subordoneaza dreptului posesorilor de autovehicule de a dispune de locuri de parcare", raspunde Todirascu. Care sunt sanctiunile In astfel de cazuri, soferii risca o amenda prevazuta in clasa a III-a (de la 6 la 8 puncte amenda) de sanctiuni si suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioada de 60 de zile.
Senatorul Valeriu Todirascu, liderul partidului Noua Republica, dar care activeaza in grupul parlamentar al PNL, a initiat un proiect de lege cu scopul de a fluidiza traficul pietonal. De multe ori, pietonii, inclusiv copiii insotiti sau nu de parinti, sunt nevoiti sa utilizeze partea carosabila a drumurilor publice, supunandu-se riscului accidentelor rutiere", se arata in expunerea de motive a legii. "Acest spatiu de numai 1 metru este, evident, insuficient chiar pentru deplasarea a doi pietoni in acelasi sens sau in sensuri opuse si cu totul necorespunzator pentru deplasarea cu un carucior de copii sau deplasarea persoanelor cu dizabilitati in carucioare cu rotile", mai sustine Todirascu.
De cealalta partea discutiei se afla soferii, care reclama lipsa locurilor de parcare. In acest moment, traficul in Bucuresti este sufocat de peste 1.000.000 de autoturisme, in conditiile in care exista doar 300.000 de locuri de parcare. "Dreptul cetatenilor de a circula pe drumurile publice este un drept inalienabil si nu se subordoneaza dreptului posesorilor de autovehicule de a dispune de locuri de parcare", raspunde Todirascu.
Pe langa propunerea lui Todirascu, alti 40 de alesi din toate partidele au elaborat un proiect de nou Cod Rutier care propune sanctionarea sofatului agresiv, pe care il considera sursa principala de accidente.Ce inseamna sofat agresiv? Parlamentarii au insirat cateva conditii: demararea in tromba, circulatia cu viteza la o distanta foarte redusa fata de un alt vehicul, inaintea sau in spatele acestuia, cat si in lateral, in scopul agresarii sau intimidarii conducatorului acestuia, folosirea repetata a semnalelor luminoase sau a claxonului pentru obligarea nejustificata a conducatorului vehiculului din fata de a elibera banda de circulatie, conducerea unei motociclete pe o singura roata, circulatia pe o alta banda decat prima, cu viteza redusa nejustificat, impiedicand circulatia regulamentara a vehiculelor care... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro