Ce fel de tara ne pregateste Liviu Dragnea. Primele tendinte

Ce fel de tara ne pregateste Liviu Dragnea. Primele tendinte

Una certa este aceea de a dezincrimina partial sau total infractiuni de coruptie (dare si luare de mita, trafic de influenta) sau de serviciu (abuz, neglijenta, incompatibilitati, conflict de interese). Si daca ne uitam de sus la stadiul actual al lucrarilor, putem vedea urmatoarele: presedintele tarii este sortit maximei izolari, Parlamentul poate dispune discretionar, ba chiar irational de Guvern (cazul Grindeanu e elocvent), ministrii dispun de alesii locali prin modul de alocare a resurselor, iar alesii locali dispun de functionarimea din subordine. Spre exemplu, de vreun an si mai bine, in toate deciziile care vizeaza infractiuni de coruptie sau de serviciu, CCR arata o grija deosebita grija exclusiv fata de drepturile faptasilor si niciodata fata de drepturile victimelor.

acum 25 luni (12 Jul 2017)

>

O prima observatie este aceea ca PSD pare sa fi renuntat pe termen lung la ideea de a castiga presedintia tarii.

In anul 2000, Ion Iliescu a devenit presedinte datorita unei conjuncturi politice cu totul exceptionale: iesirea din cursa a lui Emil Constantinescu, ambitia adversarilor PSD de a avea mai multi candidati (Isarescu, Stolojan, Roman, Melescanu) si faptul ca in turul al doilea a intrat Corneliu Vadim Tudor si nu altcineva. O asemenea conjunctura este putin probabil sa se mai repete, iar celelalte runde de alegeri arata cam aceeasi evolutie a evenimentelor: PSD fie castiga primul tur, fie il pierde la mustata, dar in mod matematic il pierde pe al doilea.

Si ce poti face cu o functie de putere fata de care ai doar sperante iluzorii sa o ocupi? Noul Parlament a adoptat sau urmeaza sa adopte o serie de modificari legislative menite sa-l depriveze pe presedinte de toate atributiile care nu ii sunt atribuite explicit prin Constitutie.

Astfel, seful statului a fost scos deja din circuitul de avizare al presedintelui Autoritatii pentru Comunicatii, al sefilor serviciilor secrete ale Armatei si ale Internelor, iar la Senat a prins viteza o idee mai veche a lui Calin Popescu Tariceanu, de a-l scoate pe presedinte si din procedura de avizare a sefilor din Parchete. Una certa este aceea de a dezincrimina partial sau total infractiuni de coruptie (dare si luare de mita, trafic de influenta) sau de serviciu (abuz, neglijenta, incompatibilitati, conflict de interese). Adica exact acele infractiuni in care victime suntem noi toti, simplii cetateni, si care nu aflam ca suntem victime decat daca faptele sunt investigate de catre procurori.

De aceasta tendinta urmeaza sa profite toti cei care detin pozitii de putere fata de simplii cetateni, indiferent daca le-au dobandit prin alegeri, prin numire sau prin concurs: demnitari, alesi locali, functionari de cariera.

Insa stratificarea raporturilor de forta poate... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro