Ce este "amnezia sarcinii", o tulburare care afecteaza femeile insarcinate. Manifestari si remedii de prevenire

Ce este

Studiul, realizat de experti in neurologie de la Universitatea Deakin din Australia, a analizat cazurile a 1.230 de femei, dintre care 709 insarcinate, si s-a axat asupra functiilor cognitive, memorie si randamentul organizatoric constand in realizarea mai multor sarcini in mod simultan, scrie Agerpres.

acum 59 luni (17 Jan 2018)

Studiul, realizat de experti in neurologie de la Universitatea Deakin din Australia, a analizat cazurile a 1.230 de femei, dintre care 709 insarcinate, si s-a axat asupra functiilor cognitive, memorie si randamentul organizatoric constand in realizarea mai multor sarcini in mod simultan, scrie Agerpres. "Functiile cognitive, memoria si randamentul organizatoric al femeilor insarcinate sunt semnificativ mai mici decat cele ale femeilor neinsarcinate, mai ales in al treilea trimestru de sarcina", potrivit unui studiu publicat la 15 ianuarie de revista de specialitate The Medical Journal of Australia. Cercetatorii au descoperit ca diferentele se dezvolta inca din primul trimestru al sarcinii si ca memoria inregistreaza o scadere semnificativa inca din primele luni, cu o agravare a functiilor cognitive in ultimul trimestru de sarcina. O explicatie plauzibila este ca viitoarea mama este preocupata de ceea ce o asteapta. Iar cand pe viitoarea mama o asteapta un travaliu si o schimbare atat de mare, precum nasterea unui copil, se poate instala si aceasta amnezie temporara. "Un studiu intrigant publicat anul trecut a aratat ca exista reduceri ale materiei cenusie in creierul femeilor insarcinate, in regiuni cunoscute ca fiind strans legate de prelucrarea informatiilor sociale, cum ar fi decodarea expresiilor faciale infantile si stabilirea unei legaturi sanatoase intre mama si copil", a declarat Sasha Davies, unul dintre autorii studiului.

Ce pot face femeile insarcinate pentru a preveni "amnezia sarcinii" Medicii recomanda o serie de tehnici menite sa diminueze predispozitia catre episoadele amnezice in perioada sarcinii. Somnul de calitate este esential pentru randamentul activitatii cerebrale, de aceea este ideal ca viitoarele mame sa doarma intre noua si 11 ore pe noapte. O dieta echilibrata, care sa furnizeze vitaminele si mineralele necesare in cele noua luni de sarcina, este un alt remediu preventiv. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro