Ce, cum si cat trebuie sa mancam si sa bem in aceasta perioada cu temperaturi scazute

Ce, cum si cat trebuie sa mancam si sa bem in aceasta perioada cu temperaturi scazute

Nicoleta Nistor ne ofera sfaturi legate de ce, cum si cat sa consumam (alimente si lichide) in aceasta perioada in care frigul nu ne mai da pace si iarna, cu ale sale troiene, si-a intrat in drepturi depline: "Pe masura ce temperatura continua sa scada in multe zone din Romania, inclusiv la Brasov, apetitul pentru alimente nesanatoase creste.

acum 50 luni (12 Jan 2017)

Medic specialist in diabet, nutritie si boli metabolice, dr. Nicoleta Nistor ne ofera sfaturi legate de ce, cum si cat sa consumam (alimente si lichide) in aceasta perioada in care frigul nu ne mai da pace si iarna, cu ale sale troiene, si-a intrat in drepturi depline:

"Pe masura ce temperatura continua sa scada in multe zone din Romania, inclusiv la Brasov, apetitul pentru alimente nesanatoase creste. Astfel, in aceasta perioada geroasa trebuie sa fim atenti la cat si ce mancam, la cat si ce bem.

Expunerea scazuta la soare, in timpul iernii, duce la scaderea secretiei de serotonina (produsul chimic responsabil de bunastarea organismului), astfel crescand dorinta de a consuma alimente bogate in carbohidrati. Este de preferat sa optam pentru carbohidrati de calitate superioara: cereale integrale, cartofi dulci, cartofi, dovleac si fructe. Cateva sfaturi din partea specialistului

Consumati fructe si legume bogate in antioxidanti, vitamina C si beta-caroten. Alegeti fructele si legumele de sezon, cum ar fi mandarine, mere, grapefruit, broccoli, varza de Bruxelles, morcovi, conopida si cartofi.

Nu uitati nici de carnea rosie, care este bogata in zinc si fier, doua minerale care intaresc sistemul imunitar.

Leguminoasele (naut, fasole, boabe de soia) sunt o sursa excelenta de proteine, cu un continut redus de grasimi, ridicat de fibre si indice glicemic scazut.

Chiar daca temperatura exterioara este scazuta, tot va trebui sa bem 6-8 pahare de lichid in fiecare zi (apa la temperatura camerei si ceai verde).

Suplimentele alimentare ne vor ajuta sa ne intarim sistemul imunitar in aceasta perioada: vitamina D 1000 UI/ zi si vitamina C 1000 mg/zi. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro