"Cazul Leroy Merlin". Cum a fost sanctionat de instanta magazinul de bricolaj dupa ce caruciorul cu materiale s-a rasturnat peste o clienta

SC Leroy Merlin SRL a fost data in judecata, in 2016, de o clienta care a suferit o ruptura de ligamente dupa ce materiale de constructii pe care le cumparase din magazinul de bricolaj s-au rasturnat peste ea. "Cum reclamanta a ignorat panoul pentru informarea clientilor privind tipul carucioarelor si destinatia fiecaruia pentru diferite tipuri de materiale, cum reclamanta a folosit un carucior total necorespunzator (platforma) pentru tipul de marfa transportat, cum nu a solicitat ajutorul angajatilor paratei, cum a asezat impreuna cu sotul sau placile de rigips doar pe o parte (pe partea stanga a platformei caruciorului), riscand oricand ca acestea sa se prabuseasca, avand in vedere greutatea transportului, cum reclamanta a tras de manerul caruciorului in sensul opus greutatii placilor, rezulta ca incidentul a fost cauzat din culpa exclusiva a reclamantei", au precizat reprezentantii societatii, potrivit motivarii primei instante.

acum 6 zile (16 May 2018)

SC Leroy Merlin SRL a fost data in judecata, in 2016, de o clienta care a suferit o ruptura de ligamente dupa ce materiale de constructii pe care le cumparase din magazinul de bricolaj s-au rasturnat peste ea. Dupa ce au intocmit formalitatile pentru un credit, cei doi soti au mers in magazin, alegand un carucior de tip platforma, care era destinat pentru marfurile generale si nu unui specific transportului placilor de rigips, produse pe care cei doi soti le-au achizitionat.

"Dupa ce s-au deplasat la raft fara sa solicite ajutorul personalului magazinului, reclamanta impreuna cu sotul sau au asezat mai multe placi de rigips pe carucior, impreuna cu alte obiecte aferente lucrarilor de reparatii. Intrucat marfa nu a fost asezata corect, greutatea nefiind distribuita pe toate rotile caruciorului, in momentul in care s-a incercat deplasarea acestuia roata stanga s-a blocat iar placile de rigips au cazut peste reclamanta, cauzandu-i rupturi de ligamente", se arata in motivarea Tribunalului Suceava. Ea a avut nevoie de 135-140 de zile de ingrijiri medicale. a cerut daune morale de 150.000 de euro de la Leroy Merlin, invocand si o defectiune a caruciorului de pe care s-a rasturnat marfa.

Judecatorii care au analizat cazul au considerat ca suceveanca a luat insa un carucior necorespunzator categoriei de marfa pe care a cumpararat-o, desi la intrarea in magazin era un afis despre instructiuni de folosire a carucioarelor. "Desi parata sustine ca a luat toate masurile de informare si prevenire, Tribunalul considera ca pe langa masurile de afisaj parata, in calitate de profesionist, are obligatia sa-i asigure consumatorului asistenta de specialitate prin asigurarea unui personal calificat, cel putin la rafturile cu marfuri voluminoase, cu potential de accidentare. Astfel, asa cum arata angajatul paratei, intrucat era o perioada de varf in vanzari, suprapusa cu perioada concediilor, nu s-a putut asigura supraveghere calificata ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro