"Cazierul" soferilor, la un click distanta. Cum poti verifica pe net clasa bonus/malus pentru RCA-ul masinilor

Astfel, ar putea conta, printre altele, istoricul soferului cu societatea de asigurare care incheie polita, acceptarea unui sistem de monitorizare de tip gps, care inregistreaza viteza de deplasare, dar si de cate ori calca frana. Clasele de malus pornesc de la un coeficient de 100% (M1), dupa care acesta creste progresiv: M2 - 120%, M3 - 130%, M4 - 140%, M5 - 150%, M6 - 165%, M7 - 180% si M8 - 200%.

acum 73 luni (3 Feb 2018)

Autoritatile vor sa aduca mai multa transparenta in contractele de asigurare pentru politele obligatorii RCA. De aceea, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) pune la dispozitia soferilor un instrument online prin care pot obtine informatii despre incadrarea in clasa bonus/malus a autovehiculelor.

"Acest instrument ofera un plus de transparenta in ceea ce priveste detaliile contractelor RCA si, de asemenea, informeaza in permanenta asiguratii cu privire la clasa de B/M in care sunt incadrati.

Cautarea se poate face simultan pentru maximum cinci vehicule, iar criteriile de cautare sunt numarul de inmatriculare sau numarul de identificare a autovehiculului (seria de sasiu). Rezultatele furnizate reprezinta incadrarea in clasa B/M pentru fiecare autoturism in parte, pentru data de referinta aleasa, precum si alte detalii privind polita RCA (compania de asigurare, durata contractului).

Prin interogari succesive , pentru date de referinta diferite, arata ASF, acest instrument online permite utilizatorilor sa genereze si un istoric al incadrarii in clasele de Bonus/Malus ale autovehiculelor detinute. Astfel, ASF vrea sa dea o libertate mai mare de miscare companiilor de asigurari in ceea ce priveste stabilirea valorii politelor de asigurare obligatorie si propune noi reguli.

Concret, firmele de asigurare ar putea lua in calcul si alte criterii de departajare a soferilor, in plus fata de ceea ce prevede sistemul centralizat bonus-malus, bazat pe datele din baza CEDAM, pentru a aplica anumite reduceri sau, dupa caz, majorari de pret. Astfel, ar putea conta, printre altele, istoricul soferului cu societatea de asigurare care incheie polita, acceptarea unui sistem de monitorizare de tip gps, care inregistreaza viteza de deplasare, dar si de cate ori calca frana. In plus, companiile de asigurari ar putea sa primeasca acces la baza de date a politiei pentru a construi un c... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro