Cate tipuri de marcaje turistice exista pe traseele montane si care este semnificatia lor

Cate tipuri de marcaje turistice exista pe traseele montane si care este semnificatia lor

Sistemele de marcaje utilizate pe traseele montane, respectiv semnele utilizate pentru marcarea traseelor turistice din munti sunt reglementate prin HG 77/2003, privind instituirea unor masuri pentru prevenirea accidentelor montane si organizarea activitatii de salvare in munti. "Sub efectul diferentelor de temperatura, a intemperiilor si a razelor ultraviolete, semnele se decoloreaza si nu se mai disting asa cum trebuie, de aceea trebuie facute astfel de lucrari de refacere a marcajelor de pe traseele turistice", a mai precizat Raul Papalicef.

acum 106 luni (19 Nov 2015)

Sistemele de marcaje utilizate pe traseele montane, respectiv semnele utilizate pentru marcarea traseelor turistice din munti sunt reglementate prin HG 77/2003, privind instituirea unor masuri pentru prevenirea accidentelor montane si organizarea activitatii de salvare in munti. Conform acestui act normativ, unde este reglementata si activitatea serviciilor de tip Salvamont, la articolul 29 se precizeaza ca in functie de desfasurarea pe teren a traseelor turistice montane se folosesc urmatoarele sisteme de marcaje: a) marcaje in grup, care au, initial, un parcurs comun, dupa care semnele se ramifica succesiv pe diferite trasee; c) marcaje in circuit, care au acelasi punct de plecare si de sosire; d) marcaje cu ax comun, care au un traseu principal, numit si magistrala, in general traseu de creasta, din care se ramifica sau catre care se dirijeaza mai multe trasee secundare; In functie de aceste sisteme de marcaje, acelasi act normative introduce patru tipuri de semen utilizate pentru marcarea traseelor turistice montane si conditiile de detaliu tehnic pe care acestea trebuie sa le indeplineasca pentru asigurarea uniformitatii si respectarii inscriptionarii internationale. Astfel, pentru marcarea traseelor turistice montane oficial sunt utilizate urmatoarele semne: a) banda verticala - pe fond alb - pentru marcarea traseelor principale, numite si magistrale, care sunt, de regula, trasee de creasta; Inainte de 1990, traseul de creasta, cu banda verticala rosie pornea din muntii Gutai-Tibles - Hasmas - Intorsura Buzaului - Fagaras, practic urma varfurile Carpatilor Orientali, Meridionali si Apuseni", spune Raul Papalicef, seful Salvamont Neamt. b) crucea cu brate egale - pe fond alb - este folosita pentru marcarea traseelor de legatura cu traseul principal de creasta. c) triunghiul echilateral - pe fond alb - si punctul intr-un cerc - pe fond alb - pentru marcarea traseelor secundare;

d) punctul cu cercuri duble de culoare alba si rosie pentru traseele dus-intor... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro