Catastrofa din Educatie. Populate cu impostori, rubedenii si feluriti gagauti, scolile noastre sunt focare de infectie cu scoleri

Catastrofa din Educatie. Populate cu impostori, rubedenii si feluriti gagauti, scolile noastre sunt focare de infectie cu scoleri

> La 370 de ani de cand Matei Basarab a creat Schola graeca et latina, prima institutie de invatamant superior din Romania, noi am ramas la fel de irelevanti ca la sfarsitul Evului Mediu. In acest sens diferenta dintre un "scholar" si un scoler este data de un indicator de baza, utilizat de catre toate sistemele de evaluare academica. Romania este plina de pseudospecialisti, de insi care merg la "scoala" din obligatie sau pur si simplu pentru ca nu au altceva mai bun de facut. Intr-un sistem in care nu exista nicio diferenta intre un scoler care preda la clasa citind de pe niste foi xeroxate si un scoler care sta in banca si invata pe de rost aberatii nu se poate produce plus-valoarea academica.

acum 47 luni (11 Sep 2016)

>

La 370 de ani de cand Matei Basarab a creat Schola graeca et latina, prima institutie de invatamant superior din Romania, noi am ramas la fel de irelevanti ca la sfarsitul Evului Mediu. Intr-un top dominat in mod firesc de universitati precum MIT, Stanford, Harvard, Cambridge sau Oxford, institutiile romanesti apar in aceeasi categorie cu Universitatea din Ghana, Universitatea din Lahore sau cea din Makerere, Uganda. Toate standardele internationale certifica negativ nu doar situatia catastrofala in care se afla invatamantul romanesc, ci si incompetenta tuturor guvernantilor Romaniei, al caror dispret fata de scoala reverbereaza in conditia precara a intregului sistem academic.

Suntem depasiti chiar si la nivel european de catre tari pe care, in orgoliul nostru primitiv, le desconsideram adeseori. Universitatea de Stat din Belarus sau Universitatea din Tartu sunt situate peste nivelul scolilor din Romania. Pentru a face parte din comunitatea academica internationala, Romania are nevoie de scholars, care sa faca parte dintr-o comunitate globala a cercetarii, si sa renunte la promovarea scolerilor. Nu mai suntem in epoca in care, daca ai publicat la "Editura fara nume" din localitatea ta de bastina, devii automat "cercetator".

De unde stim daca cineva este un scholar sau un scoler? Putem introduce numele oricarui cercetator din lume si programul ne ofera indicatorii sai de relevanta academica, precum si indicele sau de citare internationala.

Un scholar este un erudit, cineva care stapaneste un domeniu de cercetare si care este acceptat de comunitatea academica din care face parte ca un egal. In acest sens diferenta dintre un "scholar" si un scoler este data de un indicator de baza, utilizat de catre toate sistemele de evaluare academica.

Pentru intelesul generalilor coordonatori de doctorate fara noima, nu este vorba aici despre aplicarea unor multiple "apud"-uri in texte copiate, ci despre referintele din alte ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro