Catalin Predoiu: O critica apolitica la "Raportul" Toader asupra DNA

Catalin Predoiu: O critica apolitica la

> Pentru a nu altera si complica scopul (limitat) al prezentelor randuri, nu voi lua in discutie oportunitatea propunerii, contextul politic intern si European al momentului, impactul asupra intereselor noastre in momentul in care s-a declansat procedura de negociere a viitorului cadru bugetar UE, dupa cum nu inseamna ca nu consider necesar a fi investigate penal orice practici de ancheta abuzive, la orice nivel de parchet. In concluzie, raportul prezentat de ministrul TT nu intruneste exigentele prevazute de lege pentru o evaluare, pentru ca ii lipsesc elemente obiective esentiale si comite cateva erori grave, deci nu justifica initierea unei proceduri legale de severitatea unei revocari din functia de procuror de rang inalt, ci ar putea constitui eventual drept baza pentru o astfel de evaluare si dezbatere.

acum 72 luni (23 Feb 2018)

>

Pentru a nu altera si complica scopul (limitat) al prezentelor randuri, nu voi lua in discutie oportunitatea propunerii, contextul politic intern si European al momentului, impactul asupra intereselor noastre in momentul in care s-a declansat procedura de negociere a viitorului cadru bugetar UE, dupa cum nu inseamna ca nu consider necesar a fi investigate penal orice practici de ancheta abuzive, la orice nivel de parchet. In sfarsit, urmand dictonul non multa sed multum si constient fiind ca o prelegere de drept se expune doar in sala de curs, publicul larg avand nevoie de o tratare accesibila si sintetica a unor probleme de specialitate, am concentrat argumentatia intr-o expunere "telegrafica", atat cat a permis subiectul.

Ca observatie generala, raportul TT invoca obsesiv deciziile CCR si atitudinea procurorului sef DNA fata de acestea. La randul lor, conflictele juridice de natura constitutionala nu pot conduce la si nu justifica revocarea conducatorilor de institutii aflate in conflict.

Deciziile CCR sunt luate de multe ori cu majoritati stranse, chiar la un vot diferenta, si pot reflecta anumite schimbari de conceptie in materie de teorie constitutionala, nu neaparat un viciu legislativ. As mai adauga ca deciziile CCR sunt luate de multe ori cu majoritati stranse, chiar la un vot diferenta, si pot reflecta anumite schimbari de conceptie in materie de teorie constitutionala, nu neaparat un viciu legislativ. Doar ca un accent, as evoca polemica din CSM de prin anul 2009, dintre Lidia Barbulescu, pe atunci presedinta CSM si Daniel Morar, pe atunci sef DNA, pe marginea comentariilor la deciziile ICCJ in unele dosare de coruptie, criticate virulent de procurorul sef DNA de atunci, dl. Morar replica, corect, ca datoria juristilor este sa comenteze deciziile justitiei, "tratatele de drept nefiind altceva decat comentarii de legi si jurisprudenta". Ministrul justitiei a "intrat" in atributiile CSM prin invocarea ca argument a raportul... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro