Cat ne costa lipsa autostrazii Comarnic-Brasov

Veniturile din TVA ale statului ar creste semnificativ, fie ca vorbim de TVA aplicata lucrarilor de constructii la autostrada (24% pe o valoare de constructie de 1,6 miliarde euro) sau cea pusa pe taxele de autostrada platite de soferi, fie ca vorbim de activitatile turistice in crestere de pe Valea Prahovei. Impozitele pe profit percepute concesionarilor autostrazii, constructorilor, antreprenorilor acestora, furnizorilor de materiale de constructii, agentilor de turism sau puse pe activitatile comerciale din spatiile de parcare si odihna ar aduce alte zeci de milioane de euro.

acum 57 luni (19 Apr 2015)

La doi ani de la licitatia pentru concesionarea autostrazii Comarnic-Brasov, acest proiect se afla intr-o stare de incertitudine mai mare decat la inceput. Lipsa acestei artere de circulatie are insa un pret pentru Romania: zeci de milioane de euro pierdute anual.

Incapacitatea autoritatilor de a demara proiectul autostrazii Comarnic-Brasov costa bugetul de stat, dar si buzunarele romanilor zeci de milioane de euro anual, timp in care ministrul Transporturilor, Ioan Rus, pare a duce cu vorba romanii in privinta inceperii lucrarilor. "Pentru autostrada Comarnic-Brasov suntem in negocieri cu Banca Europeana de Investitii, cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, cu bugetul statului, cu tehnicieni care au diverse variante de solutionare. Potrivit informatiilor difuzate chiar la de inceputul acestui an chiar de ministerul pe care il conduce, dupa semnarea contractului de concesiune, care, reamintim, nu a avut inca loc, exista o asa-zisa perioada preliminara de 12 luni in care se fac activitati de investigare a terenului si proiectare, activitati complementare de obtinere a finantarii.

Un litru de benzina economisit inseamna 10 milioane de euro

Daca imaginea publica a ministrului poate fi salvata de astfel de promisiuni, economia, bugetul automobilistilor, dar si cel al statului sufera. Costurile lipsei unei autostrazi sunt greu de calculat cu precizie, insa pot fi estimate la zeci de milioane de euro, daca nu la mai mult. Numai consumul suplimentar de carburanti provocat de circulatia cu viteza redusa pe Valea Prahovei aduce anual soferilor pierderi de peste zece milioane de euro. Un singur litru de carburant economisit la o suta de kilometri ar aduce economii de 10 milioane de euro daca luam in calcul cele 10,9 milioane de calatorii ce au loc anual intre Comarnic si Brasov.

Studiile oficiale au aratat ca lipsa autostrazii cauzeaza zece decese suplimentare pe an pe DN1 si o crestere a timpului de deplasare cu 100 de minu... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro