Cat de bune sunt noptile pe care le ai? Zece lucruri mici pe care le poti face ca sa ai un somn odihnitor

Cat de bune sunt noptile pe care le ai? Zece lucruri mici pe care le poti face ca sa ai un somn odihnitor

"Trei sunt pilonii unei bune stari de sanatate: o dieta sanatoasa, exercitii fizice si somn", a spus profesorul Florin Mihaltan, presedintele Societatii Romane de Pneumologie, cu prilejul Zilei Mondiale a Somnului celebrata astazi. In statistici, amploare epidemiei arata astfel: 35% din romani declara ca nu au dormit suficient, in conditiile in care sindromul de apnee in somn este responsabil de 4% din somnul de proasta calitate, iar sindromul de picioare nelinistite de 3-10 %.

acum 78 luni (18 Mar 2016)

"Trei sunt pilonii unei bune stari de sanatate: o dieta sanatoasa, exercitii fizice si somn", a spus profesorul Florin Mihaltan, presedintele Societatii Romane de Pneumologie, cu prilejul Zilei Mondiale a Somnului celebrata astazi. Astfel, pe termen scurt vorbim de lipsa atentiei, a vigilentei, a memoriei de invatare, iar pe tremen lung de o serie de afectiuni asociate de tipul hipertensiunii rezistente la tratament , bolii cardiace ischemice, accidentului vascular cerebral, obezitatii sau diabetului.

"O noapte buna de somn este un vis pentru multi oameni, vis care nu intotdeauna poate fi atins. Sa nu uitam ca, in spate, sunt cel putin 100 de tulburari de somn, care ar trebui gestionate de specialistii de somn",a punctat dr.

In statistici, amploare epidemiei arata astfel: 35% din romani declara ca nu au dormit suficient, in conditiile in care sindromul de apnee in somn este responsabil de 4% din somnul de proasta calitate, iar sindromul de picioare nelinistite de 3-10 %. "Trebuie inteles ca un somn sanatos mai ales la copil poate sa genereze starea de bine si dezvoltarea generala. O calitate slaba, are, in schimb, un impact negativ asupra sanatatii, bunastarii si starii de satisfactie a vietii. Un somn de calitate e mai important decat cantitatea daca somnul acela are toate fazele si respecta toate ciclurile", a mai spus Mihaltan.

Cele trei elemente de somn de buna calitate sunt: durata (lungimea trebuie sa fie sufcienta ca sa te simti odihnit in timpul zilei), continuitatea (perioadele se somn e bine sa fie sudate, nefragmentate) si profunzimea (somnul are cateva etape in care e un superficial sau profund).

Chiar daca multe din tulburarile de somn pot fi prevenite si tratate, doar o treime din cei care afla ca sufera de asa ceva apeleaza la sprijin medical.

Cu toate acestea, sunt zece lucruri mici pe care le putem face pentru a avea parte de un s... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro