Carte de reportaj. Indeparatata de noi lume a ritualurilor

Carte de reportaj. Indeparatata de noi lume a ritualurilor

> Drumuri initiatice si avand la capatul lor, fiecare in definitia proprie fasonata de-alungul a secole de experiente codate in comportamente pentru invatarea carora adeseori nu ajunge o viata, o revelatie de tip mistic. Am avut privilegiul de a a-i cunoaste de cei trei Mari Maestri ai celor trei scoli, am vorbit indelung cu ei despre lumea in care oficiaza, in prezentul continuu al unui drum populat de la inceputul timpurilor de cautatori, asemeni lor, ai unei perfectiuni pe care stiu, cu umilinta, ca nu o vor atinge niciodata, dar pentru care se pregatesc clipa de clipa. Acel tren care, in 2012, transporta anual peste 150 de milioane de pasageri, avand o durata medie de intarziere de 37 de secunde pentru fiecare tren. Ne apropiam de finalul unei zile de filmare cumplit de obositoare, fara o clipa de ragaz, cand unul dintre documentaristii cu care lucram ne-a spus ca sa ne strangem rapid minimul necesar pentru o filmare cu totul speciala, intr-un loc special.

acum 111 luni (31 Jan 2015)

>

Drumuri initiatice si avand la capatul lor, fiecare in definitia proprie fasonata de-alungul a secole de experiente codate in comportamente pentru invatarea carora adeseori nu ajunge o viata, o revelatie de tip mistic. Am avut privilegiul de a a-i cunoaste de cei trei Mari Maestri ai celor trei scoli, am vorbit indelung cu ei despre lumea in care oficiaza, in prezentul continuu al unui drum populat de la inceputul timpurilor de cautatori, asemeni lor, ai unei perfectiuni pe care stiu, cu umilinta, ca nu o vor atinge niciodata, dar pentru care se pregatesc clipa de clipa. Caci pregatirea da valoarea revelatiei finale, efortul de a intelege da valoarea finala a adevarului simplitatii absolute care se afla la capat de drum... Dar cred ca intelegerea acelei lumi, pentru mine cel putin, a inceput de la doua momente emblematice pe care le-am trait ca umil occidental salbatic sosit la poarta misterului lumii ordinii hieratice.

Primul moment se petrece la gara din Tokyo, de unde trebuia sa plecam inspre Osaka cu celebrul Shinkansen, trenul de mare viteza, realizarea emblematica a tehnologiei de varf a acestei Japonii super-tehnologizate si simbol al inaltei performante industriale a tarii. Acel tren care, in 2012, transporta anual peste 150 de milioane de pasageri, avand o durata medie de intarziere de 37 de secunde pentru fiecare tren. La capatul de linie, acolo unde avea sa se opreasca varful sagetii, era doar un controlor imbracat in uniforma cu taietura clasica si sobra a companiei de cai ferate,cu o cascheta pe cap. A stat asa pret de cel putin zece minute, singur si solemn, drept si serios personaj in singuratatea absoluta a capatului de linie in noaptea japoneza. Caci, atentie, fiecare dintre japonezi invata ca este esential sa stii ca sa tratezi fiintele si lucrurile cu deferenta este conditia de integrare intr-o lume a ordinii si principiilor.

Repet, omul era singur, la capat de peron, era noaptea tarziu, chiar nu-l vedea nimeni s... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro