Care sunt cei mai mari dusmani ai somnului si ce trebuie sa facem pentru a avea nopti linistite, fara insomnii

Care sunt cei mai mari dusmani ai somnului si ce trebuie sa facem pentru a avea nopti linistite, fara insomnii

Nevoia de somn difera de la o persoana la alta, media de opt ore de somn pe noapte fiind cea recomandata de specialisti. Iar daca perioada in care sufera de insomnii se prelungeste, aceste persoane pot fi observate ca fiind mai lente in vorbire, cu tulburari de memorie si incapacitate de a solutiona sarcinile de zi cu zi", ne-a declarat psihologul Carmen Rusu. Un studiu din cadrul Universitatii Georgia a aratat ca participantii (adulti sedentari) care au adoptat un program de 20 de minute de exercitii pe zi, 3 zile pe saptamana, dupa 6 saptamani s-au simtit mai putin obositi ca inainte si mai plini de energie, potrivit site-urilor de specialitate.

acum 98 luni (21 Dec 2015)

Somnul joaca un rol important pe tot parcursul vietii noastre pentru o buna stare de sanatate. Nevoia de somn difera de la o persoana la alta, media de opt ore de somn pe noapte fiind cea recomandata de specialisti. Sunt insa persoane care sunt capabile sa functioneze dupa un somn de mai putin de sase ore, iar altele care nu isi pot incepe activitatile zilnice daca nu s-au odihnit zece ore. Astfel, prin somn, se creeaza noi cai care ne ajuta sa invata si sa ne amintim informatii un somn calitativ imbunatateste capacitatea de invatare si abilitatile de rezolvare a problemelor. De asemenea, somnul ne ajuta sa luam decizii, sa fim creativi si sa avem o buna putere de concentrare somnul este deosebit de important pentru sanatatea fizica. Somnul ajuta la vindecarea si regenerarea inimii si a vaselor de sange prin somn, se mentine o balanta echilibrata intre hormonii care ofera senzatie de foamete si hormonii care ofera senzatia de satietate. Cand nu dormim suficient, creste nivelul de grelina si scade nivelul de leptina si astfel, ne simtim cu mult mai infometati decat atunci cand suntem bine odihniti

Dar ce se intampla cand nu reusesti sa te odihnesti cum trebuie. " Lipsa de somn afecteaza in multe moduri capacitatea oamenilor de a functiona in parametri normali. Principalele semne sunt iritabilitatea, angoasele, proasta dispozitie si lipsa de atentie. Iar daca perioada in care sufera de insomnii se prelungeste, aceste persoane pot fi observate ca fiind mai lente in vorbire, cu tulburari de memorie si incapacitate de a solutiona sarcinile de zi cu zi", ne-a declarat psihologul Carmen Rusu.

Prelungirea perioadei in care te lupti cu insomniile poate deveni rapid un semnal de alarma. Pentru specialisti indica clar ca persoana se confrunta cu o afectiune de tip fizic sau emotional, care se poate agrava daca nu se intervine. "Este adevarat ca ideea de a apela la o pastila care sa-ti ia problemele cu mana este foarte te... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro