Cannes 2015. Irina Margareta Nistor: Cine-Numerologie inainte de toate

Cannes 2015. Irina Margareta Nistor: Cine-Numerologie inainte de toate

le beau role: 120 de ani de cand Fratii Lumiere (tot niste frati ca marea premiera a presedintie juriului 2015: Ethan si Joel Coen) ne-au daruit o minune, care ne face sa visam (desi ne mai trezim si cu ceva cosmaruri!), si sa ne gandim la starurile adevarate de indata ce inchidem ochii (dupa cum ne-a indemnat Maestrul de Ceremonii: Lambert Wilson, bilingvul perfect, poliglot de ocazie, de un mare rafinament si eleganta nu doar in felul cum poarta un costum de gala , ci si la felul cum isi tese un discurs, care te fura si te petrece printr-o istorie deja seculara, cea a imaginilor in miscare.) Femeile sunt si ele rasplatite cu respect si admiratie.

acum 58 luni (14 May 2015)

Text de Irina Margareta Nistor

Nu e o simpla coincidenta ca la Ceremonia mai hollywoodiana ca de obicei a fost un numar de music-hall pe tema din Ameteala lui Hitch, cu muzica obsedanta a lui Bernard Hermann. Sunt omagiati fermecatoarea Ingrid Bergman , care este si afisul editiei, cu zambetul ei ininitabil de luminos, intr-o varianta alb-negru spre sepia (100 de ani de la nasterea sa), dar si de a lui Orson Welles, (tot un centenar de la venirea lui pe lume) nonconformistul, care a platit scump pentru ca a indraznit, la prima tinerete o capodopera precum Cetateanul Kane, ambii cu documentare care sa ne sporeasca dorul de o cinematografie, din pacate, irepetabila. le beau role: 120 de ani de cand Fratii Lumiere (tot niste frati ca marea premiera a presedintie juriului 2015: Ethan si Joel Coen) ne-au daruit o minune, care ne face sa visam (desi ne mai trezim si cu ceva cosmaruri!), si sa ne gandim la starurile adevarate de indata ce inchidem ochii (dupa cum ne-a indemnat Maestrul de Ceremonii: Lambert Wilson, bilingvul perfect, poliglot de ocazie, de un mare rafinament si eleganta nu doar in felul cum poarta un costum de gala , ci si la felul cum isi tese un discurs, care te fura si te petrece printr-o istorie deja seculara, cea a imaginilor in miscare.)

Femeile sunt si ele rasplatite cu respect si admiratie. O regizoare Emmanuelle Bercot (care ca actrita intra printre cele 19 pelicule care spera un premiu, Mon Roi) a deschis seara mult asteptata, Cu capul sus, croit dupa chipul si asemanarea unei actrite care a jucat cu pasiune rolul unei judecatoare de minori, Catherine Deneuve, intr-un script care seamana ametitor cu Eu cind vreau sa fluier, fluier al lui Florin Serban, mai previzibil in scenariu, cu crize de isterie greu de suportat, mult rap si un actor de 19 ani, care pare sa spuna ca Romeo si Julieta puteau exista si la scoala de corectie , si iubirea e o terapie mai tare ca puscaria!

Emotiile vor... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro