Cambridge Analytica, compania de date care a asigurat victoria lui Trump, a fost interzisa pe Facebook

Cambridge Analytica, compania de date care a asigurat victoria lui Trump, a fost interzisa pe Facebook

Facebook a anuntat ca a suspendat atat Cambridge Analytica, cat si compania mama Strategic Communication Laboratories (SCL), dupa ce a primit rapoarte potrivit carora cele doua companii nu au sters informatiile despre utilizatorii de Facebook. Rezultatele ii ajuta pe specialistii firmei sa grupeze oamenii in functie de tipuri de personalitate, evaluandu-le gradul de deschidere si de constiinciozitate.

acum 73 luni (17 Mar 2018)

Facebook a anuntat ca a suspendat atat Cambridge Analytica, cat si compania mama Strategic Communication Laboratories (SCL), dupa ce a primit rapoarte potrivit carora cele doua companii nu au sters informatiile despre utilizatorii de Facebook.

In urma acestei masuri, Cambridge Analytica si SCL nu vor putea cumpara reclame pe cea mai mare retea sociala din lume si nu vor putea administra paginile clientilor lor.

Trump a angajat Cambridge Analytica in iunie 2016 si a platit 6,2 milioane de dolari pentru serviciile sale, potrivit inregistrarilor Comisiei Electorale Federale din Statele Unite, citate de Reuters.

Concret, Cambridge Analytica aduna pana la 5.000 de informatii despre un potential votant pentru a-i crea profilul psihologic, iar apoi adapteaza reclama politica in functie de personalitatea si convingerile votantului.

Bazandu-se, de obicei, pe social media, compania invita utilizatorii sa completeze un test de personalitate. Rezultatele ii ajuta pe specialistii firmei sa grupeze oamenii in functie de tipuri de personalitate, evaluandu-le gradul de deschidere si de constiinciozitate.

Cei care proceseaza datele combina apoi aceste trasaturi individuale ale potentialilor alegatori cu informatii despre modul in care acestia au votat in trecut, despre locurile in care isi fac cumparaturile, despre ce cumpara si chiar despre ce anume urmaresc la televizor, potrivit cnn.com.

Cum testele nu precizeaza care este scopul lor real, este foarte probabil ca persoanele care le completeaza sa nu realizeze cum vor fi combinate acestea cu alte date ce sunt disponibile public sau pot fi obtinute de la diverse companii.

Potrivit lui Alexander Nix, CEO la Cambridge Analytica, prin integrarea acestor informatii se poate stabili nu numai care este mesajul adecvat, ci si care este cea mai buna modalitate de livrare a acest... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro