Calatorii nu vor primi despagubiri daca intarzie trenurile nici in perioada 2014-2019. Guvernul vrea derogare fata de termenul 3 decembrie 2014

Calatorii nu vor primi despagubiri daca intarzie trenurile nici in perioada 2014-2019. Guvernul vrea derogare fata de termenul 3 decembrie 2014

"Acordarea acestor derogari pentru urmatorii cinci ani este imperios necesara, devenind foarte dificil de asigurat nivelul de regularitate impus de articolele 15-17 din Regulamentul (CE) nr.1371/2007, despagubirile si compensatiile pentru intarzieri producand pagube financiare semnificative operatorilor feroviari, urmare a starii deficitare a infrastructurii feroviare, pentru care gestionarul de infrastructura nu poate fi tras la raspundere", se arata in nota de fundamentare a unui proiect de hotarare de Guvern elaborat de Ministerul Transporturilor.

acum 115 luni (12 Nov 2014)

Amanarea propusa de Ministerul Transporturilor are drept cauze "lipsa banilor pentru despagubiri si compensatii", dar si "infrastructura deficitara".

"Acordarea acestor derogari pentru urmatorii cinci ani este imperios necesara, devenind foarte dificil de asigurat nivelul de regularitate impus de articolele 15-17 din Regulamentul (CE) nr.1371/2007, despagubirile si compensatiile pentru intarzieri producand pagube financiare semnificative operatorilor feroviari, urmare a starii deficitare a infrastructurii feroviare, pentru care gestionarul de infrastructura nu poate fi tras la raspundere", se arata in nota de fundamentare a unui proiect de hotarare de Guvern elaborat de Ministerul Transporturilor.

Ce spune Regulamentul european

Cele trei articole din Regulament se refera la raspunderea pentru intarzieri, pierderea legaturii si anularile, rambursarea si redirectionarea calatorilor si despagubirile pentru pretul biletului de transport.

Desi in perioada 2009-2014 s-au luat masuri in privinta cresterii calitatii serviciilor feroviare, o noua amanare este necesara pentru obtinerea unor "compensatii adecvate pentru serviciul public" si asigurarea sumelor necesare respectarii standardelor minime de calitate a serviciilor prin reinnoirea/modernizarea parcului de material rulant, a sistemelor de informare a calatorilor sau dotari pentru persoane cu mobilitate redusa la nivelul statiilor de cale ferata, noteaza autorii proiectului.

"Toate aceste masuri implica un efort investitional pe o perioada de 5-10 ani, care nu poate fi realizat intr-un timp scurt de actionariatele intreprinderilor de transport feroviar de calatori si ale gestionarului de infrastructura", se arata in document.

"Avand in vedere ca state mult mai avansate din punct de vedere economic acorda toate derogarile posibile, dar si state precum Bulgaria, care au inteles sa sustina sistem... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro