Calatoria cu metroul, mai scumpa incepand de astazi
Din suma de 4,4 milioane de lei pe care Metrorex o va incasa lunar ca urmare a majorarii tarifelor de calatorie, 30% va fi utilizata pentru asigurarea de materiale privind siguranta circulatiei (sina de cale ferata, elemente de prindere, macaze, piese de schimb si asigurarea alimentarii cu energie electrica, termica si apa), 32% pentru servicii de paza si curatenie, reparatii si intretinere, 4% vor fi cheltuieli cu personalul, "pentru mentinerea salariilor actuale", iar 34% sunt cheltuieli de exploatare (amortizarea mijloacelor fixe puse in functiune, taxe).
"In perioada 10-23 martie 2015, propunerea Metrorex de ajustare a tarifelor de calatorie cu metroul a fost in consultare publica pe site-ul Ministerului Transporturilor. Tarifele pentru calatoria cu metroul au fost majorate cu 16%-33%, pretul cartelei pentru doua calatorii crescand de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 calatorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii platesc acum 70 lei, fata de 60 lei pana ieri inclusiv. Metrorex a explicat, intr-un comunicat de presa, decizia: "Mentionam ca abonamentul lunar are un numar nelimitat de calatorii, pretul acestuia fiind crescut doar cu 16,7% (de la 60 de lei la 70 de lei). Comparativ, abonamentul de 62 de calatorii avea un numar limitat de calatorii pe luna si in cazul pastrarii acestui abonament, cresterea ar fi trebuit sa fie de circa 30%. Pe de alta parte, exista si categorii sociale care beneficiaza de o serie de facilitati. Precizam ca, in acest an, subventia alocata Metrorex pentru calatoria cu metroul a scazut de la 369 de milioane de lei in 2014, la 328 de milioane de lei in 2015. Costul real al unei calatorii cu metroul este de 4 lei, iar tariful mediu incasat pe o calatorie de la pasageri este de 1 leu, diferenta fiind acoperita din subventii si alte venituri ale societatii", se arata intr-un comunicat al companiei. Din suma de 4,4 milioane de lei pe care Metrorex o va incasa lunar ca urmare a majorarii tarifelor de calatorie, 30% va fi utilizata pentru asigurarea de materiale privind siguranta circulatiei (sina de cale ferata, elemente de prindere, macaze, piese de schimb si asigurarea alimentarii cu energie electrica, termica si apa), 32% pentru servicii de paza si curatenie, reparatii si intretinere, 4% vor fi cheltuieli cu personalul, "pentru mentinerea salariilor actuale", iar 34% sunt cheltuieli de exploatare (amortizarea mijloacelor fixe puse in functiune, taxe). Ministerul Transporturilor a anuntat marti ca directorul general al Metrorex, Aurel Radu, si-a dat demisia, ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro