Bucuresti, tot mai sufocat de aglomeratie. Cum s-ar putea rezolva complicata problema a traficului din Capitala

Bucuresti, tot mai sufocat de aglomeratie. Cum s-ar putea rezolva complicata problema a traficului din Capitala

> De fiecare data cand trebuie sa ma deplasez prin oras evit orice mijloc de transport suprateran. Tinand cont ca de multe ori nu vin conform calendarului, sunt pline ochi, nu ofera siguranta (trebuie sa fii in permanenta cu ochii pe telefon, ceas, portofel) si mai ajung si foarte greu la destinatie, oamenii prefera sa stea cu orele in trafic, dar macar stiu ca asculta muzica preferata, nu indura diverse mirosuri si stiu ca nu le fura nimeni actele din buzunar. Majoritatea parcarilor sunt gratuite (tu stii foarte bine ca nu sunt, pentru ca dai 5 lei persoanei care iti arata unde poti parca, de parca tu nu vezi cu ochii tai, doar asa ca sa fie bine), taxa de mediu este simbolica, taxa pe locul de parcare este simbolica, taxa de acces in zonele centrale nu exista si asa mai departe. Insa daca ar fi achizitionate (corect!) autobuze echipate conform standardelor secolului in care traim, daca am schimba macar 50% dintre tramvaie, daca ar fi introduse tonomatele inteligente pentru achizitionarea calatoriilor, daca am gasi in fiecare statie panouri electronice care sa ne indice ora la care vine urmatorul mijloc de transport (fara sa plecam de la premisa ca in prima luna vor fi vandalizate), cu siguranta mare parte dintre soferi isi vor lasa masinile in parcare, iar ulterior le vor vinde.

acum 30 luni (30 Mar 2018)

>

De fiecare data cand trebuie sa ma deplasez prin oras evit orice mijloc de transport suprateran.

Pana acum 2-3 ani, ni se parea normal sa circulam greoi la orele de varf, dimineata si seara, in timpul saptamanii. Uneori si noaptea prinzi de 2 ori acelasi semafor!

Pentru mine personal, este semnul ca lucrurile au scapat de sub control. Si cand spun acest lucru nu cred ca mai am nevoie de niciun argument care sa intareasca ideea. Urcati-va in masina si cautati un loc de parcare.

Initial am crezut ca este strict o problema personala, tinand cont ca mare parte din viata mi-o petrec in cartierul Tineretului si zona Piata Romana. Spre exemplu, acum 2 zile m-am urcat intr-un taxi, iar primele 20 de minute mi le-am petrecut in fata biroului. De ce s-au blocat toate stradutele, nu stiu. Iar de zona Tineretului nu mai zic. Cei care trec in vizita sunt socati cand vad ca se lasa masinile pe liber, pentru ca oamenii dimineata isi croiesc loc, impingand masina vecinului sau a vecinilor, in functie de zi, iar rezidentii s-au obisnuit sa isi treaca in agenda 25 de minute timp pentru parcarea masinii.

Acum, autoritatile ar trebui sa opreasca timpul, sa extinda orasul pe inca vreo cativa zeci de kilometri, sa largeasca toate strazile pana la 4 benzi pe sens si poate asa s-ar circula decent. Dar, inainte de toate, de ce prefera bucurestenii sa circule cu masina personala? Sau mai bine spus, de ce aleg sa isi iroseasca timpul ascultand reclamele de la radio. Sunt zone foarte populate, precum Drumul Taberei, Rahova, 13 Septembrie, Vitan, Doamna Ghica, care nu pun la dispozitia cetatenilor decat niste autobuze, troleibuze sau tramvaie trecute de prima tinerete. Tinand cont ca de multe ori nu vin conform calendarului, sunt pline ochi, nu ofera siguranta (trebuie sa fii in permanenta cu ochii pe telefon, ceas, portofel) si mai ajung si foarte greu la destinatie, oamenii prefera sa stea cu orele in trafic, dar macar stiu ca asculta ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro